Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

olympus 3020

Produkter
(logga in för att koppla)

eldaren3

Avslutat medlemskap
Jag undrar om någon vet om bildkvalliten är olika på olympus 3000,3010,3030 och dagens 3020.
Jag fundera på en 3020 eller nikon 775 Coolpix.
Desto mer man läser ju mer rådvill blir man.

Jag har visserligen inte en av dom modellerna du räknade upp utan en E-10 och är mycket nöjd med bilderna. Jag tycker inte att det är så mycket att fundera över, tänk på att Nikon 775 är en gammal kamera. Olympus har bra optik, möjlighet att använda filter (osäker på om det går med Nikon men tror inte det), högre megapixeltal, mm.. mitt råd: Gå på Olympus!

Jag har en 3020! Se bilderna på min sida! Jag är väldigt väldigt nöjd, funderade dock på en 4020 eller vad den nu hette, den hade iallfall simulering av ISO 800, det hade varit skönt att ha ibland! Enda problemet med min 3020 var batterierna men jag pratade med en lokal fotohandlare och fick tips om ett par specillt framtagna batterier för digitalkameror! Dom funkar väldigt bra! Vill du veta mer så kan du maila mig! [email protected]

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar