Annons

Olympus 2100

Produkter
(logga in för att koppla)

Maverick28

Aktiv medlem
HAr länge jagat en digital akmera som skulle passa mina behov.. Tycker mig ha funnit en och gissa om min besvikelse då dne inte säljs längre *SUCKAR*Ä

HAr någon kll på om man kan få tag på en olympus 2100 (eller liknande modellbetäcnking ev begagnad???

Beg. går säkert att hitta om man har lite tid på sig, sök på nätet. Blocket.se kan vara värt att titta på. För övrigt så finns det kamerahandlare som säljer den fortfarande, samma där, sök på nätet (använd google.com).

Min lokale handlare, kamerahuset i Stenungsund kan ha några ex. hemma. Det var inte länge sen dom sålde dem.

Kolla på nätet, det kan inte vara omöjligt.

Larsa.

Jag kanske var för optimistisk ang. att köpa en ny. Har surfat runt på ett 20-tal butiker & faktiskt inte hittat nån, du kanske får kika på beg.

Larsa.

Jag var nog inte för optimistisk ändå. Var nere hos min lokale fotohandlare idag, Kamerahuset i Stenungsund. Han hade ett antal ex. hemma. Vill du ha en så föreslår jag att du tar kontakt så snabbt som möjligt eftersom han förmodligen inte kan få tag på några fler (han säljer mycket).
Kamerahuset håller bra priser, kanske ngt över scandinavian & Cyberphoto men är oftast förhandlingsbara.

Telnr. till kamerahuset, 0303-81878, fråga efter Håkan Olegård.

Mvh, Larsa.

Tusen tack för hjälpen. Har faktiskt hittat ett ex uppe i gbg så det funkar kanon fick den till ett hyfsat pris tror jag (4995.- inkl moms) så det skall bli kul oc leka med den... Den verkar underbar av det jag har sett liksom en del tester jag läst...

Grattis. Jag har lärt mig att det mesta brukar fixa sig om man är lite tjurig, allra mest sen den underbara uppfinningen internet kom.

Larsa.

Hehe...
Du är tydligen ökänd på fotohuset .-)
Slutade med att jag köpte den där... Han var 400 pix billigare och kunde fakturera... Den...
SÅ jag handlade där...

Maverick28 skrev:
Hehe...
Du är tydligen ökänd på fotohuset .-)
Slutade med att jag köpte den där... Han var 400 pix billigare och kunde fakturera... Den...
SÅ jag handlade där...

KUL! Tänkte väl det, jag trodde att du redan köpt den i Göteborg så jag ville inte göra dig besviken genom att skriva att fotohuset är billigare, visste nämligen det. Men nu blev det ju rätt ändå.

Ökänd, det är bara förnamnet! när jag kommer in så springer tjejerna bakom disken i panik & hämtar Håkan, jag ställer så underliga frågor & vill alltid pruta. För övrigt den mest sympatiska fotoaffären jag känner till, kanske inte nåt jätteutbud men dom fixar det mesta. & det bästa av allt, priserna!!!

Larsa.

Beukar vara svårt för små butiker att kunna konkurrera med jättarnas priser...
Men jag var imponerad av deras service... Mycket imponerade..

Jag är också imponerad, deras försäljning kan ju inte jämföras med jättarnas men det ska sägas att dom är mycket stora för att ligga i lilla Stenungsund. Men som jag sagt tidigare, urvalet är ju inte så jättestort, ganska normalt snarare. Däremot så satsar dom stenhårt på prylar som dom tror på, typ kameran du köpt. Håkan har tydligen arbetat hårt för att få tag på dom sista exemplaren eftersom han tycker att den är så oerhört prisvärd. Har aldrig förstått mig på ex. Cyberphoto som stenhårt verkar gå in för att bara ha dom senaste modellerna hemma, så fort en modell gått ut så plockar dom bort dem ur sortimentet. Det ser i alla fall ut så på deras sida, om nån vet nåt annat så säg till.

I digitalkameravärlden så kanske det varit befogat till viss del men jag tycker att det ser ut som om utvecklingen vad det gäller bildkvalite inte rusar på lika snabbt nu som för några år sen (som jag ser det). Kameran du köpt kostade över det dubbla när den kom jämfört med vad du gett, måste ju vara vettigare & köpa den än nån nyutvecklad som inte ens verkar vara bättre. Har sett lite exempel på den nya lilla Olympus 4M kameran (glömt beteckningen), måste säga att megapixlar i all ära, speciellt imponerad var jag inte. Ändå ska den vara en av de bättre i sin storleksklass (den fysiska).

Larsa.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar