Annons

Olik färg i PS jfr allt annat. Blir tokig!

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag använder "fast picture viewer" för att bläddra JPEG-filer, då ser allting ut som det ska för mig.

Men med stor sannolikhet ser den då inte likadan på en annan dator. Om du inte behöver skriva ut den eller visa dina bilder på en annan skärm fungerar det ju utmärkt, annars kanske inte så lyckat.

Stefan
 
Men med stor sannolikhet ser den då inte likadan på en annan dator. Om du inte behöver skriva ut den eller visa dina bilder på en annan skärm fungerar det ju utmärkt, annars kanske inte så lyckat.
Det ser likadant ut i det programmet som det gör i Photoshop, både på min HP w2558hc hemma som det är skapligt bra tryck i, min iMac på jobbet som det är riktigt bra tryck i och hittils har jag printat både på Canonskrivaren hemma och Epsonprintern på jobbet, och aldrig blivit "överraskad" oavsett hur många varv bilder har åkt fram och tillbaka.

Faktiskt senast idag. En svartvit bild och en med extremt starka blå färger. Blev perfekt båda gångerna. Det jag pratar om är att mjukvaran Fast Picture Viewer gör åttor runt windows "inbyggda" skit som mättar sönder bilderna, och oavsett vilken skärm man är och härjar på är väldigt likt photoshop på samma skärm. :)

Det är klart att det ser sämre ut på en risig laptop eller en halvdöd tv, men inte ens de skyhöjda eizoskärmarna löser det problemet haha.
 
Senast ändrad:
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.