tobias.e
Aktiv medlem
Jag har avnänt lightroom sedan version 1, då LR fick prestandaproblem ifall katalogerna blev allt för stora och jag har därför ett arbetsflöde där jag har en "arkivkatalog" där samtliga bilder finns inlagda och en "arbetskatalog" med de mest aktuella bilderna. Med jäman mellanrum importerar jag arbetskatalogen till arkivkatalogen och börjar om med ny tom arbetskatalog.
Detta är dock inte optimalt, det finns risk att få dubbla versioner och det blir lite hattande fram och tillbaks mellan katalogerna.
Jag har hört från Adobe att LR 3 inte har samma problem med stora kataloger, men vågar inte riktigt lita på det. Är det någon därute som har erfarenhet av stora kataloger (i alla fall över 30.000 bilder) i LR3?
Detta är dock inte optimalt, det finns risk att få dubbla versioner och det blir lite hattande fram och tillbaks mellan katalogerna.
Jag har hört från Adobe att LR 3 inte har samma problem med stora kataloger, men vågar inte riktigt lita på det. Är det någon därute som har erfarenhet av stora kataloger (i alla fall över 30.000 bilder) i LR3?