Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ojektiv till mark-2

Produkter
(logga in för att koppla)

galver

Avslutat medlemskap
Jag har precis beställt en ds-mark 2.
Fick låna en till mitt senaste jobb och hade problem med "error code 99", vilket tydligen betyder att linsen och huset inte får ihop det ordentligt. Lite oroande!!

Jag testade med 50/1,4 och 85/1,8
Har även 28-80/2.8 och 80-200/2.8 med några år på nacken. Trodde att jag hade det väl förspännt med fullchip nu, men tyligen funkar inte tex zoomarna fullt ut med fokusen och så. Minst sagt irriterande, undrar om dom(canon) har lagt in nån spärr eller liknande på gamla gluggar så man blir tvungen att köpa nya. Inte så kul när man lagt ut en hel del pengar på kameran?

Har någon några erfarenheter av detta?

Jag har fått "error code 99" med 10D och 100-400:an ibland, men det har bara varit att rengöra kontakterna så har det fungerat igen.

Objektiven ska absolut fungera felfritt även med 1Ds Mark II.

Det kan mycket väl stämma. Huset är ett hus som hyrs ut en hel del, det stod en kille och väntade på det när jag lämnade det. Ingen rengjore det direkt.
tack för svaret/ Micke

galver skrev:
Det kan mycket väl stämma. Huset är ett hus som hyrs ut en hel del, det stod en kille och väntade på det när jag lämnade det. Ingen rengjore det direkt.
tack för svaret/ Micke

Jag har både 50/1.4 och 80-200/2.8L som jag använder på min mark2 fungerar hur bra som helst.
Så det blir nog inga problem ska du se.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar