Annons

Oj vad knepigt

Produkter
(logga in för att koppla)

Andreas K

Aktiv medlem
Sitter och hammrar ihop min websida och om någon har ork och lust att kolla om mitt galleri fungerar så vore det jättesnällt.
Har ingen "framsida" utan bara ett ramverk till galleri.
Allt är på engelska dock i nuläget.

www.kanonphoto.com

Tackar på förhand för all hjälp

Mvh, Andreas
 
Ser ut att fungera bra i firefox.

Men jag måste fråga, är inte thunderbird ett e-post program?
 
Tusen tack för hjälpen!
Man är alltid rädd att man sitter och jobbar förgäves och att det inte fungerar för andra än en själv.
Särskilt som jag provar nya verktyg och programmeringsstrukturer.

Mvh

-Andreas
 
Funkar fint med både Firefox och IE.

Får man fråga vilken produkt som ligger bakom? Eller det kanske är hemmasnickrat alltihop? Mycket snyggt hur som helst!

/Samir
 
Tack Samir :)

Jag använder Adobe Spry.
http://labs.adobe.com/technologies/spry/
Det är ett gratis ramverk-bibliotek från Adobe som underlättar utveckling enligt AJAX standard.

Ville försöka undvika flash och liknande för att hålla nere storleken om man har uppringd lina eller liknande.

Mvh, Andreas
 
Ser bra ut,inte plotrigt eller överdrivet som kan fördärva en hemsida.Får inte bli jobbigt att söka bilder heller.Som sagt verkar bra så fortsätt och lycka till.
mvh lennart
 
Snyggt, men i mitt tycke för långsamt.
Jag vill se bilderna, inte bildväxlingar. ;-)
 
Skulle vilja ha tumnaglarna större...

Bra jobb med AJAX, lyckades inte sänka den, lyckas alltid krasha sidor med AJAX som jag gjort själv :(
 
Lite intressant att i källkoden står det följande

Copyright (c) 2006. Adobe Systems Incorporated. All rights reserved

Betyder det att trådstartaren inte har copyright på sin egen kod?
 
Ja, tumnaglarna gör ingen nytta. Jag kör iofs 1920x1200... Annars funkar det!

Bilden Great Gray Owl landing är hur underbar som helst! Jag kanske skulle beskurit den lite i högerkant, men den är bland det bästa jag sett! Snyggt jobbat!

/Pontus
 
Tack för all hjälp alla.
Pontus: med så hög upplösning så blir det väldigt knepigt att koda utan att avläsa skärmupplösning och justera presentationen och det är lite överkurs just nu.
Tumnaglarna blir större om man för muspekaren över dom och dom funkar hyffsat i 1600x1200.
Vill som sagt var hålla nere storleken.

Mvh, Andreas
 
Det är helt förståeligt!
Se nu till att skicka ugglan till Wildlife Photographer of the Year! ;-)

/Pontus
 
Galleriet fungerade finemang (med Firefox). Det lite småtråkiga är att Javascript måste vara aktiverat för att galleriet skall synas över huvud taget.
 
Hej,
tycker det var riktigt snyggt. Funkar bra med Firefox hos mig.

Fråga: Skalar du om bilderna och gör tumnaglar lokalt för att sedan ladda upp, eller görs det på webbservern?

mvh
Thomas

ps. har du slutat eller är du bara på semester?
 
Fungerar fint i Safari (Mac OsX)
Fint att kunna välja bildspel eller enstaka bild.
Många fina bilder!
//Karin
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.