Annons

ofrivillig avfyring av blixt. Nikon SB-800

Produkter
(logga in för att koppla)

czappa

Aktiv medlem
Min blixt gjorde en avfyring som lyste i några sekunder utan att jag tog en bild. Någon annan som råkat ut för det? Ska jag lämna in den för koll eller vad tycker ni att jag ska göra? Detta har ju bara hänt en gång men oroar mig för att det kommer att hända igen.

Återvinningen nästa!

Min blixt gjorde en avfyring som lyste i några sekunder utan att jag tog en bild. Någon annan som råkat ut för det? Ska jag lämna in den för koll eller vad tycker ni att jag ska göra? Detta har ju bara hänt en gång men oroar mig för att det kommer att hända igen.

Vart är välden på väg när man inte längre ens kan lita på en blixt? Packa ner den i en speciallåda och skicka den med någon enskild transport till inköpsstället. Märk den väl så att inte någon kommer till skada. Man vet ju faktiskt aldrig vad en sådan blixt kan få för sig... Kolla förresten om Wikileaks har släppt några dokument rörande hemliga diskussioner mellan Nikon och övriga världen i ärendet.

Om du är djärv så behåller du den och ser om den får fler utbrott i framtiden.
En gång brände min blixt av på ett liknande sätt bara för att jag kom åt en knapp på den. Det lyste till som fan i ögonen, som när man blir fotad ungefär... så jag förstår din oro.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto