** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

officeprogram släcker ner

Produkter
(logga in för att koppla)

Tonyeagle

Aktiv medlem
Har råkat ut för ett problem. När jag försöker infoga nyligen gjorda bilder (webformat) så släcker officeprogramen ner sig själva. Word och Frontpage. Har ominstallerat programen men problemen kvarstår. Vad kan felet vara? Fattar som vanligt nada då det gäller datorer! Blir jag tvungen och göra en total ominstallation? Inga virus hittas. Ominstallerade även PS7 men det hjälper inte.

Re: ingen datorkunnig...

Tonyeagle skrev:
...Ingen datorkunnig som kan ha en aning???...

Antar att du sökt på webben efter buggar. Jag skulle nog testat att installera igen, kanske även operativsystem om du har tid, lust o inte massor viktig information på disken.

Ett annat alternativ är att överge MS Office och installera det fria Open Office.
( http://www.openoffice.org/ )

För lite ledigt RAM-minne kanske. En del program beter sig så då. Jag vet inte hur mycket minne du har i "burken" men minst 512 MB borde du ha (helst mer).

Tawi skrev:
Vad har du för dator, operativsystem och version av Office?

som ovan...
processor, minne, OS, ver av office.

Vilka program kör du samtidigt?

Vad gör du, steg för steg..

Vad menar du med bild i "webbformat"?
(dvs storlek filformat osv)

med essa uppgifter kanske det är lite större chans att någon kan hjälpa dig..
/b

fakta

Dell dim 9500 2 Gb RAM (ny dator) XP pro, Det enda jag behöver göra är att försöka infoga en bild. Så fort den aktuella mappen öppnas och bildfilerna radas upp så släcks hela baletten. Nu lyckades jag få det att fungera genom att lägga webbilderna utanför undermappen och en nivå upp SAS. C/mina dokument/mina bilder/djur/fåglar/april06 istället för C/mina dokument/mina bilder/djur/fåglar/april06/apr06_web.

Detr verkar som om mappen i sig är korrupt trots att jag kopierat bilderna till en ny mapp och slängt den gamla???

webformat =jpg ca 600-700 px, steg för steg jag vet bara ett sätt att infoga bilder. Infoga bild i infogamenyn. Bara det aktuella programmet är öppet + lite krafs som MCaffe antivirus.

Om word bombar när du tar upp dialogen som visar minibilder så är det säkert en av bilderna som är korrupt. Prova att slå av visningen av miniatyrer, då kanske word bombar först när du väljer den korrupta bilden.

Bilagor

• mini.gif
    mini.gif
    9.3 KB · Visningar: 194
nja

Om en bild varit korrupt så är det konstigt att det funkar då bilden ligger i en mapp högre upp. Använder dessutom inte miniatyrer utan det visas bara filnamn i rutan.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar