Annons

Octabox 150cm

Produkter
(logga in för att koppla)

ThePenguin

Aktiv medlem
Behöver en octabox 150cm

Har kollat på två:

FalconEyes Octagon Softbox 150cm

och

Creative Light Octa Softbox 150cm RF

Någon som har erfarenhet av dessa?, skiljer ju ändå lite i pengar. Creative Light har ju möjlighet till raster och påminner mycket om Profoto.
 
Octaboxar är krångliga att fälla ihop och tar skitstor plats när de inte används.

Ett paraply i liknande storlek är lättare att fälla ihop och förvara (tar typ nästan ingen plats alls).

Om du inte behöver en ljuskälla med raster då. Raster är mycket användbart för smalare utlysningsvinkel och mindre skvätt.



Behöver en octabox 150cm

Har kollat på två:

FalconEyes Octagon Softbox 150cm

och

Creative Light Octa Softbox 150cm RF

Någon som har erfarenhet av dessa?, skiljer ju ändå lite i pengar. Creative Light har ju möjlighet till raster och påminner mycket om Profoto.
 
Tack, jag vet vad jag behöver. Tänkte bara höra om skillnader mellan dessa två, men jag beställde creative light i alla fall
 
Du kommer säkert bli nöjd, jag har en 150 cm från Profoto (typ samma fast dyrare bara) som kan användas till allt med fantastiskt resultat. Prova gärna att experimentera att ha ena eller bägge diffusionsdukarna för olika typer av ljus.
 
Tack, jag vet vad jag behöver. Tänkte bara höra om skillnader mellan dessa två, men jag beställde creative light i alla fall

Om du ska ha den här på samma ställe hela tiden är det ett bra val, om du däremot behöver ta med dig den ut på fältet ofta så hade jag rekommenderat en Elinchrom i stället för de är så otroligt enkla i sitt handhavande. Den är som ett paraply som man riggar upp på mindre än en minut. Profoto och Creative Light med flera har sina pinnar som man får bygga ihop allting med varje gång, lite som att slå upp ett tält. Lagom kul tycker jag.
Men nu har du redan beställt, hoppas du blir nöjd. :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.