Annons

Obs, ej X vs Y köpråd.

Produkter
(logga in för att koppla)

john23

Aktiv medlem
Skall till New York i April, tänkte då passa på att besöka B&H och köpa mig en glugg.Budgeten är i stort sett intecknad i.o.m gluggen men skall klämma in en lowpro väska av ngt slag också.

Då finns det kanske 1500:- kvar att spendera, vad har ni förslag på extra utrustning dvs småprylar, bra att ha grejor att köpa som är billigare där.

Har idag
Canonhus
Batterigrepp
Blixt
Extrabatterier (totalt 4 st)

John

Om 1500 räcker till en luftballongtur hade jag isf valt det för lite "flygfoton" över N.Y.Eller en redig krogrunda;-)

Finns ju mycket, minneskort är billiga och stativ. Reflexsskärmar är mycket billigare än hemma. Böcker, typ bildbehandling osv.
Man skapar lätt behov i den butiken.
(Ballongturer är det dåligt med men helikoptertur får du för ca 100 dollar ;))

Johan

Har för mig att en helikopter tur över Manhattan kostade ca. 1500:-/pers när jag var där sist. En liten fototur från ovan!

Det blir en helikopterflygning.
Ngn som vet ifall det finns sådan där små hål på dörrarna som man kan sticka ut objektivet?

Vad behöver jag för att ta bra bilder genom ett sidofönster på helikoptern? Vilken typ av objektiv föreslår ni? i mm?

John

Om du åker helikopter på morgonen, (då man är piggast) så gör det på östra sidan så att du slipper motljuset ;)
Ta med en zoom så att du kan få med både översiktsbilder och närbilder snabbt.
Tror inte du kan köra med öppen lucka på helikoptern men fråga.

Johan

Nyss hemkommen ifrån New York, ett 70-200L f2.8 IS blev det samt en ryggsäck, B&W filter och en extender(1.4). Dollarn står i ca 6.80:- vilket var välkommet.

Såg att de hade en 30D beg innan jag åkte för ca 900 Dollars, blev såld strax innan jag kom in på B&H.

Helikopterturen gjordes kl 18:30 tyvärr samt att det var föbjudet att åka över manhattan, endast över floden tilläts. Vilket medförde att korten inte blev vad som önskades. Samt att objektivet ännu inte var inhandlat. Men man kan inte få allt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar