Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Objektivtips

Produkter
(logga in för att koppla)

Emma86

Medlem
Hej!

Kollar lite på olika zoom objektiv. Jag har inte så jättre bra koll på det här med alla objektiv än men försöker lära mig så mycket jag kan =)
Vad tycker ni om Nikkor 55-300/4,5-5,6 G VR DX . är det ett bra objektiv? Det är inte så jätte ljusstarkt, är det något man märker av mycket i den ''vanliga'' fotograferingen?
Och det här med motor i objektiven... är det motor i detta? Jag är lite osäker på vilka det är motor i och inte.. Jag har fått för mig att AF-S betyder att det är motor i objektivet och isåfall finns det inte någon i detta?

Om jag inte är helt ute och cyklar där, har ni några tips på liknande objektiv med motor som funkar till Nikon?

//Emma

och

Mycket bra sida för att får lite förklaringar samt jämföra märken på objektiv o lite annat smott o gott
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=326

Själv sitter jag med ett nikkor 70-300 också f4.5 till 5.6 och i normal ljus så får du riktigt bra bilder.
så kan tänka mig det du tänker på har liknande egenskaper fast det är 55-300 istället

Har kameran bra iso hantering så kan du rädda även när ljuset inte är tillräckligt vid handhållet.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto