Annons

Objektivstöd?

Produkter
(logga in för att koppla)

gungans

Avslutat medlemskap
Tele stöd ?
Söker ett förslag på stöd till min glugg Minolta APOtele200/1:28 med konverter
jag har sett att Manfrotto har ett, finns det flera sorter och var kan jag köpa dessa?

gungans
 
Vad är ett Manfrotto stativ, jämfört med ett kraftigt träd eller en slottsvägg, att ta stöd emot?
Ingenting!
Träden finns överallt, slotten slipper du köpa!
 
Vad är ett Manfrotto stativ, jämfört med ett kraftigt träd eller en slottsvägg, att ta stöd emot?
Ingenting!
Träden finns överallt, slotten slipper du köpa!

Så kan man ju göra förstås. Tyvärr är slott och träd mycket sällsynta i min studio. Slotten är dessutom lite bökiga att ta med sig :)
 
Även om jag är total-rookie i ämnet, måste jag ändå lämna min åsikt:

Att köra med Slotts som kamera- eller objektivstöd känns inte bra alls.
Mest vingligt faktiskt...

:)
 

Bilagor

  • Slotts.jpg
    Slotts.jpg
    62.6 KB · Visningar: 338
Trädmetoden fungerarde inte heller tillfredsställande...
 

Bilagor

  • JPG_1595.jpg
    JPG_1595.jpg
    100 KB · Visningar: 302
Även om jag är total-rookie i ämnet, måste jag ändå lämna min åsikt:

Att köra med Slotts som kamera- eller objektivstöd känns inte bra alls.
Mest vingligt faktiskt...

:)

Möjligen en aning vingligt, utanför gamla Slotts fabriken i Uppsala, annars är deras sk."stativ på burk", mycket smidigare, att ta med sig, än ett stativ.
 
SVanligt stativ samt en liten "sandsäck" av passande mått att lägga uppepå statyivet duger nog finfint ...
 
Vad är ett "statyivet" för pryl, egentligen?

Jag tror dom flesta kunde klura ut det trotts mitt handikapp, men jag kan hjälpa dig givetvis så du inte blir lessen...

Felstavning handlar det om.... Det skulle stå "stativet"...

Och jag ber om ursäkt att ibland det blir totalfel för mig då jag skriver... Hoppas det inte medför svåra lidanden för dig Lars Borgkvist. För det gör det för mig varje gång jag sedan ser mina egna ord med så korkade felstavningar som jag inte ens ser fast jag läser ... För att nästa stund jag ser hur det stavas fel...

Men jag skall verkligen ytterligare trotts mina över femtio år fylda med detta handikapp samt specialkurser osv anstränga mig bara för din skull ytterligare så du slipper lida så makalöst som du måste göra över att inte förstå...

Mvh
Tobbe.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.