Annons

Objektivköp till Canon 350d

Produkter
(logga in för att koppla)

fede

Ny medlem
Jag äger för tillfället bara kitgluggen 18-55mm till min canon 350d. Nu är jag ute efter tele hållet, alltså 55mm+ jag har kollat en massa men kan verkligen inte bestämma mig. har läst recensioner på Canon EF 55-200/4.5-5.6 II USM och den verkar inte vara någon höjdare? Någon som känt på den ?

Annars har jag kollat in Canon EF 75-300/4.5-5.6 III USM samt Canon EF 90-300/4.5-5.6 USM. Ingen av de verkar klockren men enligt en tidning som jag läste så var 90-300 ett bra val som andra objektiv till kitgluggen.. Jag vill helst inte överstiga 3000-4000kr.

Annars har jag inte så stor kolla på sigmas eller tamrons alternativ, har hört att kvalitén varierar på deras objektiv.

uppskattar alla tips!
tack på förhand
/Fernando.

För dom där pengarna kan du inte räkna med att få toppprylar.

Det enda jag kan komma på som passar din budget bäst är Sigmas 70-300mm f/4-5.6, jag har aldrig provat det själv men jag har läst goda omdömmen om det.

kent.

jag har själv en EOS 350D med kitobjektivet 17-55 samt ett Sigma 70-300. Sigmaobjektivet fungerar bra och jag är nöjd med bilderna, än så länge iallafall. Det är perfekt med den långa brännvidden om man bara lyckas hålla kameran stilla.

Det enda problemet är att jag saknar ett objektiv till. Det är ett glapp mellan objektiven och 55mm är för lite tele i många sammanhang. Som det är nu blir det ett evigt skiftande av objektiv med allt vad det innebär av risk för damm och jag vill heller inte alltid bära med mig två objektiv.

Så nu står ett 17-85 eller liknande högst på önskelistan

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto