Annons

objektivhjälp

Produkter
(logga in för att koppla)

ellennystrom

Ny medlem
Hej!!

Är en amatörfotare av högsta graden, men vill utveckla mitt fotande, har en Nikon D60 men standardobjektivet 18-55 mm, då jag gillar att fota trav så är det för lite zoom på det här objektivet, få funderar på att köpa mig ett nytt objektiv, men jag vet inte vilket och hoppas att någon av er kan hjälpa mig med det, har inte allt för mycket pengar, så det får inte vara för dyrt, jag hittade det här på cyberphoto Tamron AF 70-300/4-5,6 Di II till Nikon AF tror ni att det kan vara bra?? det kostar 1680 kr på cyberphoto

Den är inte ljusstark, men fotar du i dagsljus fungerar det.
Optiken är ju inte direkt världsbäst, men det är billigt och kommer ge dig en ny värld om du inte haft ett tele förut.

Den är inte ljusstark, men fotar du i dagsljus fungerar det.
Optiken är ju inte direkt världsbäst, men det är billigt och kommer ge dig en ny värld om du inte haft ett tele förut.

Men du tror att det kan vara ett bra steg framåt om jag vill börja lite lätt??
Vill ju inte precis köpa ett värstingobjektiv nu i början då jag e ganska oerfaren

Hur mycket mer kan ett ljusstarkt kosta??

Det är ett bra steg framåt tycker jag. Ett motsvarande fast 300 mm ljusstarkt teleobjektiv kommer du nog upp i runt 20 tusen. Jag körde med ett Tamron AF 70-300 förut och var ganska nöjd faktiskt, med tanke på pris. Är övertygad om att du också kommer bli det.

Det är ett bra steg framåt tycker jag. Ett motsvarande fast 300 mm ljusstarkt teleobjektiv kommer du nog upp i runt 20 tusen. Jag körde med ett Tamron AF 70-300 förut och var ganska nöjd faktiskt, med tanke på pris. Är övertygad om att du också kommer bli det.

Ojdå, så mycket pengar har jag då inte (hehe)

då är 1680 kr mycket bättre för min ekonomi :D

Är märket Tamron något att rekomendera då, eller borde jag använda mig av något annat märke??

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto