ANNONS
Annons

Objektivet tillbaka från verkstaden men...

Produkter
(logga in för att koppla)

LindaLunda

Aktiv medlem
I vintreas lämnade jag in mitt nyinköpta objektiv pga. att det inte gick att fota med det !

Nya delar sattes in. Jag vet inte vilka och objektivet kom tillbaka.

Men skärpan ligger inte där jag vill??
Alla bilder jag fotat idag blir likadana.

Jag hade kameran på ett stativ och trycker av mjukt och föriktigt som man skall.

Objektivet är ett Canon EF 24-70/2,8 L USM

Och resultatet blir så här.
Jag har markerat fokuspunkten på bilden och dragit upp den 100%

Hjälp mig nu....

Det där ser ju inget vidare ut. Nu är det ju ganska mycket brus i bilden men någon skärpa verkar kameran inte hitta. jag har själv ett 24-70 där skärpan sitter klockrent MEN jag hade det inne tre gånger hos Canon som inte fixade det och sista gången hos Intervision som grejade det. Du får nog in med grejorna igen men skicka med kameran också så allt blir kalibrerat tillsammans.

Det där ser ju inget vidare ut. Nu är det ju ganska mycket brus i bilden men någon skärpa verkar kameran inte hitta. jag har själv ett 24-70 där skärpan sitter klockrent MEN jag hade det inne tre gånger hos Canon som inte fixade det och sista gången hos Intervision som grejade det. Du får nog in med grejorna igen men skicka med kameran också så allt blir kalibrerat tillsammans.

Ja den får åka tillbaka IGEN!
Tack för svar.
Man vill gärna få bekräftat det man tycker är fel ... när man inte kan så mycket om sånt här.

Jag har varit med om att man får hålla på och skicka kamerahus och objektiv fram och tillbaks till verkstan hela tiden, man blir så trött.

Då hade jag ringt verkstaden.

Kameran+objektic inlämnad igen på RCC. Skickad upp till Solna och kom tillbaka med svaret att det fanns inget fel på kamera, objektiv eller autofokus.

Suck....
Provfotade igen ... med stativ ....och allt man skall med bländare osv.

och resultatet blev så här.

Mailade ner bilden till RCC för att visa samtidigt som jag pratade med dem i tele.
De bad mig komma ner med kamera och objektiv så skulle de kika på dem på plats i stället för att skicka till Solna igen.
Underbar personal !!!! Vad glad man blir av ett sådant fint bemötande.

Håll nu tummar och tår att de fixar till detta och jag får ett fungerande objektiv.
Som det är nu vill man inte ta i det med tång ens !
Mår dåligt bara att tänka på alla pengar man lagt ut på ett dyrt objektiv och så strular det!!!

Tack alla.
Vill bara tillägga att jag fick ett helt nytt objektiv från Canon då de inte kunde reparera mitt objektiv.
Så från att de skickat tillbaka det från Stockholm och inte hittat något... så tog RCC i Göteborg sig ann mitt objektiv och kontaterade att jag skulle få ett nytt.
TACK RCC.

Tack alla.
Vill bara tillägga att jag fick ett helt nytt objektiv från Canon då de inte kunde reparera mitt objektiv.
Så från att de skickat tillbaka det från Stockholm och inte hittat något... så tog RCC i Göteborg sig ann mitt objektiv och kontaterade att jag skulle få ett nytt.
TACK RCC.

Det tog ju sin tid men bättre sent än aldrig. Skönt att de blev fixat till sist i alla fall :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar