Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Objektiven till D80? D80 öht?

Produkter
(logga in för att koppla)
Peter-L skrev:
Det låter mycket prisvärt!! Och det är faktiskt precis det huset som jag har, samt gluggarna. Är klart nöjd och till ett överkomligt pris!
Se till att du får ett snabbt minneskort, nästan viktigare än ett extra batteri tycker jag.
Jag får ut ca 500-600 bilder på en laddning med min D80.

Ok kul :D ! Du har inte ngn användare på Flickr eller liknande där man kan se dina bilder?
Jag vill bara påpeka att det är ifrån USA, och ja jag vet det där med moms o tull, men det är inget problem...Frpn sverige skulle det kosta 13600kr...

Senast ändrad:
Ojj, 3 postar på en rad, det har hänt så mycket nu bara, och jag kan inte redigera. nu kan jag köpa
D80 18-135 och 55-200vr, eller D80 18-55 VR och
55-200 VR för samma pris, det blir nog någon av dom, men vilken? 18-135 och 55-200 vr är ju ganska lika i
siffrorna, så det lutar nog mer åt 18-55 med vr. Vad tycker ni?

Gustav Lindh skrev:
Tamron 17-50 f2.8, komplettera senare med Sigma 50-150 f2.8

Varför väljer du ett Tamron 17-50 ist för ett Sigma 18-50, alltid kul att få läsa en motivering.

Är själv i valet och kvalet, dock till en Canon..,

MVH M och tack på förhand för svaret!E]

Sitter i exakt samma sits som dig Simon och har i princip bestämt mig nu. D80 som hus sen tänker jag starta med ett Sigma 18-50 2,8. Ljusstyrkan är guld värt om jag fattat rätt ;). Testade innan idag gluggen från både Tamron och Sigma. Sigmas är tystare även om det surrar lite men Tamrons var på tok för högljutt enligt mig, skorrar rejält vid AF.

min uppfattning iaf, hoppas du hittar rätt. jag tror jag har det nu :)

gogreen skrev:
Varför väljer du ett Tamron 17-50 ist för ett Sigma 18-50, alltid kul att få läsa en motivering.

Är själv i valet och kvalet, dock till en Canon..,

MVH M och tack på förhand för svaret!E]
Tja, tjaaa, jag har själv ställt mig den frågan och många tester säger att sigmat och tamroneen är mycket mycket likvärdiga. Tamron har fått något bättre resultat än sigmat i ett par tester jag läst på nätet.
Tamron har också den där extra millimetern.

Någon som testat båda gluggarna får gärna kommentera!!

Fashy skrev:
Testade innan idag gluggen från både Tamron och Sigma. Sigmas är tystare även om det surrar lite men Tamrons var på tok för högljutt enligt mig, skorrar rejält vid AF.

min uppfattning iaf, hoppas du hittar rätt. jag tror jag har det nu :)

.. men vilken av dom har snabbast autofokus?

Att det låter lite grann vid zoomning är väl inget man dör av.

Svårt att bedöma med den snabba test jag gjorde idag, butiken hade bara en D80 hemma så fick byta och prova och kunde därför inte göra en bra bedömning på snabbhet, detta ska jag däremot prova imorgon då de skulle ta med sig en d80 till så ska jag ha de två bredvid varandra och köra ett sluttest för att göra rätt köp.

Hej!

Nu har jag bestämt mig, det blev

D80, m 18-55 VR
55-200mm VR
4gb Extreme III SDHC
Väska

Det är starten, sen så blir det förmodligen mer med tiden...

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto