Jag vet inte din budget här men om man skall jämföra zoomerna så vinner ju canons 70-200 med hästlängder, du skulle förmodligen bli jätte nöjd med det. men du kommer nog sakna det lägre zoom områdena en hel del speciellt på en APS-C Kamera som jag antar att du har.
Och 200mm zoom är nog i kortaste lagret för djur och fågel fotografering.
Men kanske en 70-200 med en 1,4X extender och sen ha ett Canon EF-S 15-85/3,5-5,6 IS USM som "allround" objektiv?
Det blir ju lite mera pengar men det finns att hitta ganska enkelt begagnat och torde täcka en ganska bra del av ditt behov med i mitt tycke riktigt bra objektiv.
Canon EF-S 15-85/3,5-5,6 IS USM är i mitt tycke ett kanon bra objektiv, och lovordats i tester, dock lite dyr anses det men begagnat så finns det väll runt ~4500:- och då oftast med UV och motsolsskydd till, helt klart prisvärt tycker jag.
Jag kör själv med ett 70-200 f2,8 IS och ett Canon EF-S 15-85/3,5-5,6 IS USM på min APC-S och det täcker det mesta av mina behov där. Kör jag sen 70-200 på min fullformat så täcker det en hel del behov där med, men där skulle jag behöva lite mera zoom än dom 200 så en extender alt ett fast 300 är i tankarna med. Så kanske ett sådant kan vara intressant? dock så kostar det mera än dubbelt av vad ett 70-200 f4 kostar nytt.
Hoppas detta kan ha hjälpt dig lite i ditt val!