Annons

Objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

Joel Nordh

Medlem
Jag har numera en Nikon coolpix 5700 men funderar allvarligt på en uppgradering till nikon d70 och som bannern till höger visar kostar den 9995 kronor men då får man inga ebjektiv med.. Nu är det så att jag har en gammal men ganska bra systemkamera med 2 objektiv det är då en pentax k1000.. undrar om det är så smart gjort att man kan använda dom objektiven även till nikon kameran.. eller om inte vilka objektiv är "smartast" att börja med...
 
Inte direkt svar på din fråga, men varför inte Pentax *istD!?
Visserligen dyrare än D70, men har du redan några objektiv så lär du spara in mellanskilnaden...

/Micha
 
Har pentax bra digitalkameror? hur mycket kan en sådan kosta då? jag har ett 135 mm objektiv med macro funktion och ett 50 mm..
 
Joel Nordh skrev:
Har pentax bra digitalkameror? hur mycket kan en sådan kosta då? jag har ett 135 mm objektiv med macro funktion och ett 50 mm..
Står du ut med tysk bruksanvisning kostar Pentax ist* 14020:- på Cyberphoto. Vill du inte ha direktimport kostar den 15588:-.
 
Här finns ett test av Pentax *istD:
http://www.dpreview.com/reviews/pentaxistd/
Slutsats: rekomenderas starkt.

Själv har jag en Nikon D100 och är väldigt nöjd. D70 är säkert en utmärkt kamera, men det är nog *istD också!
Dina gamla objektiv är väl utan autofokus? I så fall måste du skaffa nya om du vill ha AF. I så fall kanske det är en bättre idé med D70.

Vilken kamera du än väljer så vill du förmodligen ha något mer vidvinklat än 50mm.

/Micha
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.