Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Objektiv?

Produkter
(logga in för att koppla)

Oggan

Medlem
Hej! Jag gillar att ta foto på t.ex saker som t.ex motorcyklar , alltså saker som rör sig och jag vill kunna soma in mycket med. Har ni några förslag så får ni gärna kommentera (jag har en Canon eos 600d och jag är amatör så till ett rimligt pris). Tacksam för svar

Menar du motorcykeltävlingar? Då behöver du snabb autofokus. Det kan tyvärr bli dyrt.

De första tipsen brukar annars vara Canon 55-250 ( http://www.cyberphoto.se/info.php?article=5123B005
), men jag vet inte hur snabb autofokus de har.

Per.

Inte jag heller, men dessa lättare och ljussvagare zoomar som 55-250 klarar sig ofta hyffsat i bra ljus då linselementen som måste flyttas är små och lätta och kräver inte mycket kraft ur AF motorn. I sämre ljus så pallar de däremot sämre då ljusstyrkan är dålig och AF sensorn får för lite ljus att jobba med. Jag tycker ändå att tipset är bra för dagsljusfotografering - bättre för de pengarna finns inte än 55-250.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar