Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Objektiv till Pentax.

Produkter
(logga in för att koppla)

sajbermartin

Aktiv medlem
Hej!

Vad tror ni att
Pentax SMC-DA* 50-135/2,8 ED (IF) SDM
och
Pentax SMC-DA* 16-50/2,8 ED AL (IF) SDM
kommer att ligga på i c:a-pris när dom kommer ? Är det något som vi glada amatörer med begränsad budget kommer har råd med ??
Eller Är det lika bra att satsa på 3:e-parts, som Sigma, Tamron, Tokina

Varför jag undrar är för att jag med stor sanolikhet kommer köpa en Pentax, troligtvis en K100D och undrar om man ska vänta tills dessa objektiv kommer eller om man ska köpa 3:e-parts....

Adorama listar dom för 750$ (16-50) respektive 830$ (50-135). Lägg på en nolla så ligger man nog i närheten av vad det svenska priset kommer att bli. I alla fall om man jämför vad övriga Pentaxobjektiv kostar på Adorama jämfört med priser i Sverige.

-- MW

Ok, tack för infon.
Tyvärr lite över min budget, så blir nog 3:e-parts objektiv för min del, så får man se vad som införskaffas i framtiden :)

Nja

Pentax DA 16-50/2,8 kostar 751€ på Tehnic-direkt,
som ger ca 751 X 9,4 = under 7060kr + frakt.
Motsvarande DA 50-135/2,8 är 835 X 9,4 = under 7850kr +frakt. Jag som väntar på om/att Sigma 18-50/2,8 makro ska komma ut får ta mig en funderare.
Men mest egentligen ett j-a bra pris på DA 50-135.
Technikdirect tog mer för frakten (ej uppdaterad?) än det stod på webbsidan när jag beställde förra året, annars verkar det vara en just firma.

Re: Nja

Bofoto2 skrev:
Pentax DA 16-50/2,8 kostar 751€ på Tehnic-direkt,
som ger ca 751 X 9,4 = under 7060kr + frakt.

Det verkar som dom precis uppdaterat sin prisinfo, nu ser jag oxå priset 751€, förut stod det 708€. Synd..

Senast ändrad:
Hmm.. skumt.. Om man trycker på tyska flaggan när man väljer land så får man upp 708€ som pris..

Kan det vara så att Technikdirekt säljer så mycket till Sverige att vi måste betala svensk moms? Det stämmer om man räknar efter. 708€-(18% tysk moms)+(25% svensk moms)=750€.
Då får man leta upp en mindre säljare..

Gränsen för att betala svensk moms tror jag ligger på 300 tusen, den kliver de säkerligen över.

Så ni tror att 50-135 kommer hamna på ca. 8300 riksdaler? Jag är grymt sugen på denna, kanske lite lite tele men säkerligen en bra glugg. Väl dyrt men man får väll tigga lite av päronen ;)

Högre bud

Technikdirect höjer priset igen, nu kostar DA* 16-50/2,8 847€ och DA* 50-135/2,8 953€.
Man skulle ha passat på.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar