Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Objektiv till Pentax k-5 II

Produkter
(logga in för att koppla)

Angel.gbg

Medlem
Hej! har en Pentax k-5 II med 18-135mm som jag är väldigt nöjd med!
Va å tog kort på ostindiefararen Götheborg när den seglade in i Göteborgs hamn.
har nu bestämt mig att jag skall bli en "boat spotter" :) å behöver nu ett bra teleobjektiv så jag får bra bilder på båtar ute till havs. min budget ligger på max 10000kr. någon som kan rekommendera ett bra objektiv?

Bäst vore ju ett fast tele på 400-500mm men det tillåter inte Din budget iaf inte ett nytt men beg kan vara en ide annars skulle jag satsa på detta http://www.cyberphoto.se/info.php?article=150500pe och ett bra stativ så Du kan få det stadigt.

Både detta och lillasyster 120-400 är kända för att vara skarpa ändå upp på max tele vilket är ett plus för Ditt fotande.

Kan Du hitta ett Sigma 400 f5,6 APO Macro så är det ett bra alternativ jag är väldigt nöjd med mitt men de dyker inte upp så ofta men klart prisvärt.

Pentax DA* 300mm F4 är så bra att man oftast kan beskära sig till motsvarande 400-500mm och ändå slå de flesta äldre faste och zoomarna. Jag skulle säga att mitt Sigma 150-500 är strået vassare vid längre brännvidderna mot att beskära men mitt 300mm är smidigare och vädertätat.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar