Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Objektiv till Nikon D60

Produkter
(logga in för att koppla)

malinj80

Ny medlem
Någon som har förslag på vad jag behöver ha för objektiv till min Nikon D60.
Jag har ett AF-S DX VR NIKKOR 18‒55
och ett Nikkor 50 1:1,8.

Vad är du ute efter och vad vill du fotografera. Ljusstyrka, zoom bildkvalitet som du strävar efter?

Du har ju ett fantastiskt bra objektiv i ditt 50mm 1,8 som funkar bra för porträtt,bilder på människor samt naturbilder om du inte behöver komma närmare. Jag har det som standardglugg på ett av mina hus.
Att köpa ett 18-135 känns lite onödigt om du ska behålla ditt 18-55, men 18-135 ger bättre i bildkvalitet.
Är du nöjd med ditt 18-55 mm skulle jag kolla på tex Sigma AF 50-150mm f/2.8 EX HSM DC eller Nikkor AF-S 70-300mm f/4.5-5.6 G IF-ED VR som Telezoom.

Är det det i annonsen tycker jag att 2.100 är rätt OK. Du har ett för 1.800 på annonsmarknaden här inne som är dryga året gammalt och nypris ligger på ca 3.500.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto