ANNONS
Annons

Objektiv till Nikon 1 J4

Produkter
(logga in för att koppla)

Camilla794

Medlem
Hej Hej!
Köpte för ett tag sedan en Nikon 1 J4 + 10-30/3,5-5,6 VR objektiv för att ha med mig i väskan.
Skulle vilja ta lite skarpare/klarare bilder inomhus, är då objektivet Nikon 1 Nikkor 18,5mm f/1.8 något som skulle kunna hjälpa mig? T.ex. om jag idag ska fota en produkt inomhus så får den aldrig en riktig klar skärpa. Kan lika bra ta bilder med mobilen😉 Självklart lekt med olika inställningar men hoppas att objektivet 18,5mm f/1.8 kan hjälpa mig, ett bra pris också😊 Hjälp!

/Camilla

Hej Hej!
Köpte för ett tag sedan en Nikon 1 J4 + 10-30/3,5-5,6 VR objektiv för att ha med mig i väskan.
Skulle vilja ta lite skarpare/klarare bilder inomhus, är då objektivet Nikon 1 Nikkor 18,5mm f/1.8 något som skulle kunna hjälpa mig? T.ex. om jag idag ska fota en produkt inomhus så får den aldrig en riktig klar skärpa. Kan lika bra ta bilder med mobilen😉 Självklart lekt med olika inställningar men hoppas att objektivet 18,5mm f/1.8 kan hjälpa mig, ett bra pris också😊 Hjälp!

/Camilla

Blir det skarpa bilder när du fotograferar utomhus?
18,5 mm är mycket trevligt och går att använda för bilder på mindre saker.
Är det för dåligt ljus inne kanske?

Blir det skarpa bilder när du fotograferar utomhus?
18,5 mm är mycket trevligt och går att använda för bilder på mindre saker.
Är det för dåligt ljus inne kanske?

Ja jag tycker det blir skarpa bilder utomhus. Har säkert dåligt ljus inomhus och tänkte om lite större bländare kunde hjälpa till att få bättre/skarpare bilder😊

Har du exponeringsdata från dina inomhusbilder, tid, bländare o ISO, kanske åker ISO upp om du kör auto ISO och inte satt begränsning till tex 800. Har du testat med blixt?

Har 18,5 som är trevligt objektiv men jag har inte jämfört skärpan mot zoomen

Har du exponeringsdata från dina inomhusbilder, tid, bländare o ISO, kanske åker ISO upp om du kör auto ISO och inte satt begränsning till tex 800. Har du testat med blixt?

Har 18,5 som är trevligt objektiv men jag har inte jämfört skärpan mot zoomen

Har testat med blixt och då dragit ner på ISO till typ 100 och tror slutartiden 1/25 och då blir väl bilderna okej, men inte bra. Jag kan verkligen ingenting om inställningar men testar mig fram😄

Eller om någon kan ge mig tips😊 Vad ska jag tänka på, förutom bra ljusförhållanden😊 Kanske inte behöver nytt objektiv.

Har testat med blixt och då dragit ner på ISO till typ 100 och tror slutartiden 1/25 och då blir väl bilderna okej, men inte bra. Jag kan verkligen ingenting om inställningar men testar mig fram😄

Eller om någon kan ge mig tips😊 Vad ska jag tänka på, förutom bra ljusförhållanden😊 Kanske inte behöver nytt objektiv.

Jag har en J4 och gjorde en tråd för ett tag sedan där jag fick mycket tips, ta en titt där vetja! Sen finns det massor med bra böcker. Har precis läst en mycket tydlig och bra bok som jag inte minns namnet på i huvudet men kan kolla imorgon. Nånting i stil med "Digitalfotografering, en guide".

Dessutom har jag köpt på mig en del objektiv som eventuellt ska säljas så skicka ett meddelande om du är intresserad. Har bland annat ett 18,5mm och ett 30-110mm, båda vita.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar