Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Objektiv till iPhone!

Produkter
(logga in för att koppla)

Soulphish

Medlem
Någon mer än jag som uppmärksammat de nya objektiven som kommit ut till iPhone? Man fäster dem på själva kameran med hjälp av en magnetring. De ligger på ca. 200kr och finns som vidvinkel, zoom, fish-eye och makro m.m. Någon som testat dessa? Är det en kul grej eller bara skräp?
 
Addera dålig optik till en dålig kamera, kan det annat än bli sämre

Här har du ytterligare alternativ

http://www.photographyblog.com/news/photojojo_announces_slr_lens_mount_adapter_for_iphone/

Självklart är det inga high-end objektiv när de kostar 200 spänn och är till iPhone. Frågan var som sagt om de ens är roliga att använda eller om det bara är skräp. Man kan ju inte jämföra en iPhonekamera med en systemkamera. Det är ju dock inte alltid man har med systemkameran till skillnad från sin iPhone som alltid finns i fickan.
 
iphone är ju inte klass med 1D mk4 men att säga den e dålig den tar lixom bettre bilder än min syrras Nikon S8000
 
Senast ändrad:
Nyligen var ju följande artikel på Fotosidan aktuell, "Första bröllopet fotograferat med iPhone 4".

Fotograferna använde följande tillbehör till sina iPhones:
OWLE Bubo housings
3rd-party external batteries
cheap neck straps
included OWLE wide lens (37mm mount)
3rd-party tele lens (37mm mount)
AVG. COST OF ALL LENSES AND ACCESSORIES: $225 per iPhone

Bilder från deras bröllopsfotografering hittar du här. Själv tycker jag kanske de är lite väl brusiga/korniga för att fota bröllop, men smaken är olika.
 
Jag köpte ett 2in1-objektiv. Ett vidvinkel som jag uppskattar till runt 23-24mm eller nåt. 0.75x. Vad det nu blir.
Skruvar man bort vidvinkeln så får man macro. Det är ganska kul att leka med. Speciellt ihop med Lomo applikationer :D

Riktigt oskarpt i kanterna. Man får vad man betalar för :D

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e1731c3bd077_photo.jpg

Den där bilden såg ju riktigt kul ut :) Gör inte så mycket att det blir oskärpa i bakgrunden, man använder ju bara dessa objektiv för att leka med och det blev en lite småcool effekt :)
 
Haha ja alltså det MÅSTE det ju vara.. Jag menar vem köper en sån? Då köper man ju hellre en Sony nex. Jaja det finns folk till allt, och nån har säkert kommit på att det skulle va en bra affärsidé.
 
har kjell o co billiga macro vidvinkel
macron är underbar, skärpedjupet jobbigt kort bara, men
nice med wifi till paddan också så paddan styr iphone

såg att det finns hur mycket tillbehör som helst utomlands men jag hittar ingen svensk återförsäljare
finns det inga????

kan rekomendera blux camera och lens för övrigt som bra appar

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic/345128/2960903.htm
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.