Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

objektiv till EOS 30D

Produkter
(logga in för att koppla)

terese_p

Ny medlem
Ska skaffa digital systemkamera till helgen och jag undrar om jag kan använda mina Sigma-objektiv till min analoga Canon EOS 300 på 30D.
 
Det beror lite på. Det enklaste är helt enkelt att testa. Om det inte fungerar brukar det gestalta sig som att "Err99" blinkar på displayen. En del objektiv med det problemet kan man låta uppgraderas hos Sigma (Tura är det i Sverige) med ett nytt chip, men det gäller inte alla tyvärr.
 
Inte säkert.....

JojjoGbg skrev:
Har de fungerat med din Eos300 kommer de högst sannolik fungera på en 30D!
..med vissa Sigmor!
Varför inte ta med dina objektiv till butiken och prova; eller låna en 20D/30D av en kompis.
OM dom kann uppgraderas, kostar det nog ca. 1K hos Tura (min.)
/Erik J
 
Visst är det bäst att pröva IRL,men eftersom båda använder samma AF-system (TTL-CT-SIR med CMOS-sensor) är chansen stor att de funkar!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.