Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Objektiv till D40

Produkter
(logga in för att koppla)

SaraEmilie

Avslutat medlemskap
Jag har en Nikon D40, och jag ska skaffa nya Objektiv (har bara 18-55 just nu) Jag skulle behöva lite tips på vilka objektiv passar? (utan att jag blir av med autofokusen)

Har funderat på att köpa mellanringar också.

om jag använder 18-55 objektivet, vilka mellanringar kan då behövas för att ta bilder nån cm ifrån?

Jag är ganska okunnig (eller rättare sagt väldigt okunnig) och skulle bli jätteglad för svar.
 
Jag har själv nyligen köpt en D40 och införskaffade mig ett zoomobjektiv. Vad du ska kolla efter är om objetivet heter DX för de passar ypperligt. Annars skall finns det många bra objektiv att köpa som har fokusmotor. De flesta ny har det.

Jag köpte 55-200 med VR. Rimligt pris och objektivet känns riktigt bra när jag använder det.

-Mikael
 
"AF-S" i namnet på Nikon-objektiv. "HSM" i namnet på Sigma-objektiv. Dessa har inbyggd autofokusmotor och passar D40.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.