Annons

Objektiv till Canon EOS 600D

Produkter
(logga in för att koppla)

Katta79

Ny medlem
Jag skall köpa en Canon EOS 600D men har väldigt svårt att välja objektiv, det är ju en djungel. Jag har insett att jag behöver dels ett makro- och dels ett zoomobjektiv men vilka? Jag tar mycket närbilder på ansikten men även naturbilder. I dag har jag en Canon Powershot S3 med 12x zoom och vill ju förstås ha en ny utrustning som är märkbart bättre. Testade 600D med standardobjektivet 18-55 i butik och blev riktigt besviken, det var inte alls bra. Någon som har något/några tips på bra objektiv att titta på?
 
Det blir inte alls dåligt med ett 18-55 kitzoom på den kameran, även om det naturligtvis finns vassare objektiv, det måste bero på ditt handhavande. Antagligen att du testat i svagt ljus med högt iso och för lång slutartid.
 
Jag köpte 15-85 nyligen, och en mellanring. Jag tycker det ger en bra instegskompromiss.
Mellanring kostar inte så mycket att börja med.
Nackdelen med kortare brännvidder är att man kommer nära frontlinsen, och kan få svårt med belysning.
Jag har inte gett mig på att recensera 15-85 (än..) men de recensioner som finns här på fotosidan tycker jag stämmer bra med det intryck jag fått hittills på två månaders användning.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.