Annons

Objektiv till Canon EOS 400D??

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har haft min Eos 400D i nästan ett år nu och känner att det vore tid för ett annat objektiv. Men efter att ha letat lite så är jag bara ännu mer förvirrad. Inte ens på Göte Karlsson foto i Halmstad kunde de hjälpa mig. Så där för vänder jag mig nu till er, här på fotosidan.

Jag tycker om att fotografera djur och natur. Därför så har jag letat efter ett objektiv som kan hjälpa mig att komma lite närmare. Skulle vilja ha lite förslag på sådana objektiv. Bra kvalitet men inga drömsummor.

Letar också efter ett makroobjektiv som lämpar sig bra för att fotografera små djur, blommor och insekter.

Tala gärna om vad ni har och hur ni tänkte när ni köpte grejerna.

Tack på förhand

Filip Eliasson

Jag själv använder Canon Canon EF 70-300/4,0-5,6 IS USM för naturfotografering och ett Tamron AF SP 90/2,8 Di Macro 1:1 för närbilder. Bra priser på båda. Väldigt nöjd med båda objektiven.

Häls Jarmo

Tack

Tack alla ni som svarade. Nu har jag fått ett litet hum av hur det ser ut. Ett tips kan vara att titta igenom alla fotosidans fantastiska artiklar. Det gjorde jag och jag lärde mig massor om både fotografering och utrustning.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar