Annons

Objektiv till Canon Eos 350D

Produkter
(logga in för att koppla)

Plysan

Ny medlem
Hej!

Jag är en amatörfotograf som precis köpt en 350D med EF-S 18-55 och skulle nu vilja ha ett objektiv med lite bättre omfång!

Har kollat lite på canons EF 75-300 och Sigmas 70-300. är jag helt ute och cyklar då eller? Vill fota barn, djur och lite landskap.

Tacksam för alla tips!

MVH

Tina

Plysan skrev:
Hej!

Jag är en amatörfotograf som precis köpt en 350D med EF-S 18-55 och skulle nu vilja ha ett objektiv med lite bättre omfång!

Har kollat lite på canons EF 75-300 och Sigmas 70-300. är jag helt ute och cyklar då eller? Vill fota barn, djur och lite landskap.

Tacksam för alla tips!

MVH

Tina

Cyklar och cyklar jag skulle vilja påstå att det inte är det optimala att välja titta hellre på Tex sigma 70-200 2,8 eller Canons 70-200 2,8/ 4 L speciellt eftersom du pratar om barn/djur ... landskap mjaa lite snävt då passar ditt 18-55 bättre men håller inte bästa kvalitet enligt mig!

Jag vet inte vad du vill lägga för pengar, men oftast (märk nu oftast) så tjänar man mer på att lägga lite mer i längden!

Optik 70-200/2,8 ger fina korta skärpedjup och finns bland annat från Canon och Sigma. Fungerar bra bra till att porträtt med, foto djur på nära håll. Inget man fotar rådjur med på 100 m, vilket kräver betydligt längre brännvidder. Nackdelen med dessa objektiv är vikten på ca 1,2-1,5 kg.

Ett 50/1,8 från t ex Canon ger korta fina skärpedjup, för t ex porträtt. Med några mellanringar kan man ta fina bilder av myror. Kräver dock ordentligt med bra ljus.

sigma 70-300 funkar bra att börja med. om man vet om nackdelarna så kan man ta bra bilder med det. likaså med kitobjektivet.

köp begagnat.

Plysan skrev:
Hej!

Tacksam för alla tips!

MVH

Tina