Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Objektiv till Canon 350D, typ 18-200 mm

Produkter
(logga in för att koppla)

mrFalo

Medlem
Hej på er!

Har en Canon 350D (finns tanke på att byta upp mig i framtiden... kanske)
Till den har jag:
Canon EF-S 18-55 f/3,5-5,6 (följde med kameran)
Sigma 55-200/4-5,6 DC

Funderar på att ersätta desa med ett objektiv (går det utan att får direkt sämre grejer)

Prisläge?? Upp till 4 - 5000 kanske...

Några bra tips??
Vad får man för 4 - 5000? Lågprisskit? Skapligt mellanklass? Proffs antar jag att man får minst dubbla priset och lite till.
 
Jag har själv canons 18-200 och kan ej säga om det är skarpt eller inte då jag är nybörjare men jag gillar det. Har tagit många bra bilder med det hittils och även fast det inte är USM så känner jag att fokusen är snabb.
 
Funderat lite mer... Mina två objektiv Canon EF-S 18-55 f/3,5-5,6 (följde med kameran)
Sigma 55-200/4-5,6 DC är vad jag förstår inte de bästa man kan hitta, men har fyllt mina behov bra.

Om jag köper det objektiv superboy77 tipsar om, Canons egna EF-S 18-200/3,5-5,6 IS? eller något liknande 18-200mm, förlorar jag då i bildkvallitet jämfört med mina två gamla objektiv?? Eller får jag till och med bättre kvallitet?
Skulle vara smidig att bara ha ett objektiv, så slipper man byta och är alltid redo...
 
Om jag köper det objektiv superboy77 tipsar om, Canons egna EF-S 18-200/3,5-5,6 IS? eller något liknande 18-200mm, förlorar jag då i bildkvallitet jämfört med mina två gamla objektiv?? Eller får jag till och med bättre kvallitet?
Skulle vara smidig att bara ha ett objektiv, så slipper man byta och är alltid redo...

Gissar på att det blir ganska likvärdigt. Tror inte att du kommer att bli besviken i alla fall.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.