Extr3me
Aktiv medlem
Det är så att jag precis har köpt en kamera ( Jag är helt ny på detta smile ) och sitter och kollar runt på nått zoom objektiv och jag har hittat ett hyffsat vettigt, men det slog mig en tanke nu..
CANON OBJEKTIV EF 70-200/4L USM TILL EOS och sen ett som är likadant bara att det står IS och jag tror att det är Bildstabilisatorn.. Men då är frågan, Den utan kostar runt 7 och den med kostar det dubbla, är bildstabilisator nått att ha eller klarar man sig utan det?
Finns det annars nått annat objektiv som man kan börja med? Vad är skillnaden mellan SuperZoom och TeleZoom?
Går fortfarande i skolan så jag har bara studiebidraget i månaden xD... Vilket inte är mycket alls..
Och då är 7 tusen vääädligt mycket och 13 tusen gudomligt mycket.
Så det är bra att veta vad man ska spara till och slänga ut pengar på.
MVH anders
CANON OBJEKTIV EF 70-200/4L USM TILL EOS och sen ett som är likadant bara att det står IS och jag tror att det är Bildstabilisatorn.. Men då är frågan, Den utan kostar runt 7 och den med kostar det dubbla, är bildstabilisator nått att ha eller klarar man sig utan det?
Finns det annars nått annat objektiv som man kan börja med? Vad är skillnaden mellan SuperZoom och TeleZoom?
Går fortfarande i skolan så jag har bara studiebidraget i månaden xD... Vilket inte är mycket alls..
Och då är 7 tusen vääädligt mycket och 13 tusen gudomligt mycket.
Så det är bra att veta vad man ska spara till och slänga ut pengar på.
MVH anders