ANNONS
Annons

Objektiv för stadsfotografering till 450D

Produkter
(logga in för att koppla)

Nicklas1

Aktiv medlem
Hej!

Ska till New York en vecka och är såklart sugen på att fota samtidigt. Någon som kan rekommendera ett objektiv som är bra för just stadsfotografering med t.ex. höga skyskrapor och liknande?
Bör man vänta med att köpa objektivet i Sverige och istället köpa det i New York?

Mvh
Nicklas

En supervidvinkel är nog det roligaste att ha när du går runt i stan, Canons 10-22 eller Sigma, Tokina eller någon annan pirats motsvarighet.

Jag skulle säga Canon EF-S 18-200/3.5-5.6 IS, som endast passar ikkefullformatskameror.

Ett perfekt objetiv för anpassning till nästan allt. :)

Ca 5500 kr

/Alexander Wassberg

Tittar på prisskillnaden mellan Canon och Sigma. Rätt stor skillnad. Är Canons så mycket bättre än Sigmas?

jag har använt både Canons och Sigmas. Canons ska vara bättre, men ärligt talat ser jag inte så stor skillnad, ett bra Sigma är väl så bra och mkt billigare. Tokina 11-16 är vassare än Sigma, men betydligt dyrare. Vad gäller 18-200IS, som jag också har, så visst, det ger bekvämlighet om man inte orkar byta objektiv, men inte så värst med vidvinkel och ger nog inte några särskilt spektakulära bilder i alla fall.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar