Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Objektiv för roadracing

Produkter
(logga in för att koppla)
beror på avståndet du kommer ha till objektet, Sen hur mycket pengar du är villig och lägga ut, Vill du komma billigt undan kan jag rek Nikon 70 - 300. Där får du mycket för pengar.

Har du mycket pengar så skulle jag nog säga

70 - 200 VR2 med en konverter

Senast ändrad:
På roadracing kan du komma ganska nära, så ett 70-200 typ, skulle räcka. Bara objektivet är snabbt i fokuseringen.
Körde en gång för många år sedan med ett 70-300mm Sigma, vilket inte var det bästa. Men det gick..

Jag använde mitt Sigma 70-200 2.8 flitigt till RR-foto, tills jag köpte mitt Canon 100-400L, sen dess använder jag uteslutandet det. Det är visserligen lite mörkare, men å andra sidan är det sällan ett problem, om det inte är väldigt mulet och sent på dagen, men det har ju IS så det jämnar ju ut sig. Fotar man enduro/cross kan det bli lite mörkt, och lite väl lång kortaste brännvidd, men det går ju att flytta på sig :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar