Clevinger
Aktiv medlem
Eftersom jag väntar otåligt på min D90 (+ 18-105 objektivet) som är på väg från Holland och har spenderat alldeles för mycet tid på fotosidor har jag roat mig med att sätta ihop en önskelista för nya objektiv, med en begränsad budget.
Jag tänker mig att jag mest kommer att ägna mig åt gatufotografering, landskapsfoto, lite arkitektur och kanske även sport (i så fall fotboll). Är i nuläget inte så intresserad av t.ex. makro, djur & fåglar eller porträtt. När jag väl börjar fota kanske jag upptäcker att mitt intresse utvecklas åt helt andra håll, men hursomhelst har jag kommit fram till följande:
Nikkor AF-S DX 35/1.8G - 159 euro
Sigma AF 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM Nikon - 429 euro
Nikkor AF-S VR 70-300/4.5-5.6G IF-ED Zoom - 359 euro
Landar faktiskt en bit under 10 000 kr, så det kanske kan bli ett stativ också (Dörr A3 med kulled HB-36 för 1 195 kr ligger bra till).
Synpunkter på "paketet"? Skulle ni komponera det på något annat sätt?
Jag tänker mig att jag mest kommer att ägna mig åt gatufotografering, landskapsfoto, lite arkitektur och kanske även sport (i så fall fotboll). Är i nuläget inte så intresserad av t.ex. makro, djur & fåglar eller porträtt. När jag väl börjar fota kanske jag upptäcker att mitt intresse utvecklas åt helt andra håll, men hursomhelst har jag kommit fram till följande:
Nikkor AF-S DX 35/1.8G - 159 euro
Sigma AF 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM Nikon - 429 euro
Nikkor AF-S VR 70-300/4.5-5.6G IF-ED Zoom - 359 euro
Landar faktiskt en bit under 10 000 kr, så det kanske kan bli ett stativ också (Dörr A3 med kulled HB-36 för 1 195 kr ligger bra till).
Synpunkter på "paketet"? Skulle ni komponera det på något annat sätt?