Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Objektiv 28-100? Eller?

Produkter
(logga in för att koppla)

Pelkon

Medlem
Mitt 28-80 objektiv fixar tyvärr inte fokus längre och enl trevlig tekniker hos Zieger är det inte värt pengarna att laga.
Då är frågan vad ska man ha. har ett 70-300 sedan innan som funkar kanon.

Funderade på ett 17-100 men enl samma tekniker så rekomenderade han ett 28-100 istället för det blir bättre bilder.

Allt detta är konica minoltas egna objektiv.

Är det några andra tillverkare jag ska kolla upp och är det andra zoom objektiv jag ska kolla efter?

28-100 objektivet kostar ca 1500 kr så i den pris klassen vore ok.

Vad ska jag satsa på?
 
Det är frågan det, men jag tycker nog inte dy ska köpa ett 28-100 nytt. Det finns många som köpte det i kit och som sedan uppgraderat. Kolla Blocket, Tradera och kanske främst eBay.
Annars finns det alternativ, jag har t.ex. blivit sittandes med två 35-105:eek:r som jag inte använder pga köp av en 28-75:a. (klumpig budgivning på eBay gjorde att jag blev med två)
Du kan nog även annonsera här på FS om att du vill köpa ett billigt objektiv i "normalzoomsklassen" så kommer du nog att kunna få en del pengar över av de 1500 du kunde tänka dig att lägga ut.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.