Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Obekvämt

Produkter
(logga in för att koppla)

Jonte W

Aktiv medlem
Jag undrar om ni någon gång eller ofta när ni är ute o fotograferar har svårt att slappna av när ni ska ta en bild.
Jag känner mig ofta dum o larvig när jag går o tar bilder på stan och tar därför inte den tiden som jag behöver för att få en 100 % bild.
Ibland skiter jag till och med i att ta bilden...

I morse när jag var ute o fotade så tänkte jag att om jag inte tar den här bilden så kommer människan bakom mig aldrig att få veta hur pass duktig jag är...
Jag vill ju att folk ska kunna se och kanske njuta av det jag skapar....
Konstigt dret där...

Nu undrar jag om ni känner likadant ibland o om ni har några tips och råd ??

// jonte

Det beror lite på vad du menar. Jag känner mig inte obekväm med att folk titta på mig när jag är ute och fotar. Det är säkert en och annan som undrat vad tusan man håller på med. Är det här problemet ligger så bottnar nog det hela i självkänsla/självsäkerthet. Att inte bry sig så mycket om vad andra tycker och tror om en. Tips för att man ska sluta bry sig? Tyvärr, jag har aldrig riktigt behövt tänka på det. Jag har av olika anledningar alltid tvingats ta min egen väg.

Däremot är jag ganska obekväm med att fota folk på stan. Jag har inte riktigt "nerven" för det, antar jag.

Sen är jag lite obekväm med att gå runt med massa dyr kamerautrustning på stan, särskilt kvälls-/nattetid.

ANNONS