Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Obejktiv till djurfotografering?

Produkter
(logga in för att koppla)
Tobfag skrev:
Har själv D80 och köpte för någon månad sedan ett Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2 begagnat för under 2000 och fick då med ett Nikon 18-55mm också.

Tamronet är ett kanonobjektiv för de pengarna.

Gå in på min sida med djur. Alla bilder på skansendjuren är tagna med det objektivet. Gillar själv vargbilden.

tråkigt bara att du har motivet i mitten på alla dina bilder
 
80-200 f2,8

Hej Ninni,
Jag kör själv 80-200 2,8D skjutzoom på min D80.
Som nämnts tidigare kan du få ett beggat för runt 3000:-. Fortfarande idag håller dessa skjutzoomar en mycket hög optisk prestanda och utklassar många nyare objektiv. För att inte tala om byggkavlite´!!
Sen kan du som jag komplettera med en 2x konverter. Du kan hitta en (förslagsvis Kenko) begggad för ca 1000:-. Personligen är jag mycket nöjd med den här kombinationen. Visst, du förlorar något i ljusstyrka och något i skärpa med en konverter men det är en väl fungerande "budgetlösning" för ett 160-400 f5,6.
Ett bildexempel, 80-200 och Kenko 2x konverter:
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/1036757.htm?set=lp

Lycka till i objektivjakten!!
Björn
 
Jag beställer numera nästan uteslutande all kamerautrustning från USA, www.sigma4less.com eftersom man vanligtvis brukar tjäna minst 1000:- på att köpa det därifrån jmf. med någon butik här hemma.

Ett lågbudget-objektiv som klarar max 300mm hittar du för 120 dollar (knappt 700 kronor) på deras hemsida http://www.sigma4less.com/sess/utn;...om+Lens+Set+for+Sigma+AF+=28SG288070300KSG=29

Ska du dessutom köpa något "vassare" objektiv så lönar det sig definitivt att köpa det från deras sida. Jag beställde ett sigma-objektiv 50-150 mm f2.8 och tjänade drygt 2000:-
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.