Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nyttan av AllWeather väskor?

Produkter
(logga in för att koppla)

eon

Aktiv medlem
Jag har en LowePro Trekker ryggsäck i AllWeather utförande och den är bra stoppad, har vältätade blixtlås samt utrystad med regnskydd.

Vad jag undrar är hur Classic modellerna skyddar i regn?
Är det någon som har erfarenhet av båda typerna och kan beskriva den praktiska skillnaden?

/Erik
 
Jag har LowePros Mini Trekker Classic och skillnaden mellan den och Mini Trekker Classic AW, som jag uppfattat det, är ju lite utseensemässigt men allvädersskyddet är väl att det är en allväderstät påse som man kan trä över den så den blir mer tålig för regn.
 
Lika mycket som en AW som du inte fällt ut allvädersskyddet på, skulle jag tro. De är tämligen lika i "byggkvalitet" i övrigt.
 
Det är den uppfattningen jag också fått ang. regntåligheten, det skall ju vara samma tygkvalitet på dem.
 
Jag är lycklig ägare av en Lowepro Nova 5 AW.
Dels har du rätt i att våderpåsen gör skillnad, men dels har ja lagt märke till att locket till kamerafacket överlappar väsksidorna ett par centimetrar för att sedan sluta med blixlåset. (se bilden).
Detta borde göra skillnad på AW skyddet med. Är det ngn som har en Lowepro Nova utan AW som kan berätta hur den ser ut?
 

Bilagor

  • nova 5 aw.jpg
    nova 5 aw.jpg
    45.5 KB · Visningar: 271
En väska utan AW är konstruerad på samma sätt, med överlappande lock som avslutas med blixtlås.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.