ANNONS
Annons

Nytt WFS-fotomaraton?

Produkter
(logga in för att koppla)

murdoc

Aktiv medlem
Hejsan på er ute i stugorna!

Vi (WFS) har ju inte haft nåt maraton på ett tag nu och tänkte komma med en idé.
Skulle vi inte kunna sätta en dag eller en tidpunkt och sen helt enkelt dokumentera stunden med ett foto och sen lägga upp den?

Låter det rörigt, mmm.. Sitter och lyssnar på nya Red Hot Chilipepper-skivan...svårt att digga och skriva samtidigt =D

Tex. Kl.19.15 den 6 juni(svenska flaggans dag) så tar vi ett foto på var vi är/gör/äter eller vad vi ser just då.
Ingen tävling eller röstning utan mer en..eh.. WFS-foto-blogg.

Vad säger ni? Förstår ni vad jag menar eller är det bara konstigt?

/Tommy

Eftersom ingen annan har sagt sitt och vi båda verkar gilla tiden så bestämmer JAG helt självsvådligt att de som vill vara med, tar en bild kl.19.15 den 6 juni.

Tanken är att det inte behöver vara nån konstnärlig tanke bakom eller så utan mer ett avtryck av tiden.

Fota där ni står!

Om den ska vara en förklarande text eller "No Word" överlåter jag åt varje deltagare att själv ta ställning till. (Visst är jag snäll?)
Kan bli kul det här... =D

/Tommy

Kul!

Jag har satt telefonen på larm så jag ska komma ihåg det. Bara att ha koll på att kameran är med, men det är den ju allt som oftast.

Sätter upp den 6:e juni klockan 19.15 på att göra-listan. Sen är det bara att hoppas att jag kommer ihåg det och att kameran finns med. Förmodligen håller jag på att bygga en altan just då.

Kul idé Tommy!

Trist det där, Anders! Hoppas det löser sig.

Klockan 19.15 gnuggade jag och min son våra geniknölar över en omgång Taipei på www.bamse.net.

Bilagor

• marcus.jpg
    marcus.jpg
    51.7 KB · Visningar: 118
Ajajaj:)

...räcker inte att sätta mobilen på larm om man inte har med den...glömde bort alltihop.
Hade antagligen blivit en stor hamburgare på bilden då jag fick grillat hemma hos en kompis den tiden!

Lite fusk...

... och inte så lite heller!

Jag hade inte anmält mig. Jag väntar fortfarande på min nya digitala leksak. 19:15 idag var jag på väg mellan Stockholm och Göteborg och passerade just in i Småland från Östergötland på E4.

Eftersom jag körde bad jag min fru ta en bild genom framrutan. 19:15-bilden blev sällsynt trist. Asfalt, granar, en smutsig långtradare...

När jag ändå var inne på att fuska så bad jag henne sedan fyra minuter senare ta en vackrare bild. Tack vare teknikens utveckling kunde jag från förarplats under färd öppna hennes sidoruta...

... och se vad hon fångade med sin gamla Canon S20 kl 19:19 nationaldagen 2006: Brahehus slottsruin från E4 i 110 km/tim.

Jag har alltså inte ens tagit bilden själv.... men jag körde bilen och öppnade rutan!

Brahehus påbörjades 1637 av Per Brahe d.y. Ruin sedan en brand 1708. T.o.m. äldre än kameran alltså!

Bilagor

• 20060606_1919.jpg
    20060606_1919.jpg
    33 KB · Visningar: 104
Vi är två Lina...
Eller jag var nära, men mobilen låg avslagen på laddaren. Minns inte ens vad det hade blivit för bild om jag haft telefonen på. Kvällsmat med Pontus antar jag..

3 st... jag glömde totalt bort det! Hade inte ens satt på ett larm faktiskt. Vad det hade blivit för bild? Eh...troligtvis något på nån av hundarna som rastades vid tillfället.

Vi som glömde är nog fler än ni som kom ihåg. Visst sprang jag omkring med kamera vid den tiden (utan någon tanke på WFS. Och inte min kamera. Jag repeterade inför frödingspelet på gamelvala, och dokumenterade med resigörens kamera. Bilderna var jättebra, jag lovar.

Attans. Missade också. Men efter att ha jobbat nästan 10 timmar varav de flesta med kamera så hade jag mest tankarna på mat.
Bilden hade hur som helst föreställt min dator på jobbet.
Den stängdes av 19.15.

Jorå, jag kom ihåg både bild och tid. Men efter en resa i de mindre befolkade delarna av Dalsland kom jag hem med 39graders feber och var inte sugen på att sätta mig vid datorn.
Men detta är ju naturligtvis bara ursäkter....
Här kommer dock bilden under min färd i Dalsland.

OT nr.1: Kom även på att kamerans klocka och mobilen inte är synkade. Vilket I-landsproblem. =)

OT nr.2: Besökte ett riktigt trevligt ställe som jag ska göra reklam för i en annan tråd. Ett givet ställe för en WFS-träff.

Bilagor

• forum-wfsmaraton-nationalda.jpg
    forum-wfsmaraton-nationalda.jpg
    35.7 KB · Visningar: 80
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar