ANNONS
Annons

Nytt standardobjektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

Fjällfoto

Avslutat medlemskap
Jag ska köpa en ny kamera, Nikon D7000. Efter mycket funderingar har jag nu bestämt mig. Fick rådet att köpa D7100, men den är dock lite för dyr för mig som studerande 16-åring.

Jag har en telezoom, men skulle vilja ha ett standardobjektiv också. Skulle behöva lite hjälp; verkar detta objektiv som ett bra val?

http://www.mediamarkt.se/mcs/product/NIKON-35MM-F-1.8G-AF-S-DX,90952,389097,466013.html?langId=-16

Jag vill satsa på mitt fotograferande och hitta bra prylar till rätt pris. Är tacksam för all hjälp jag får på vägen!

Det är det bästa och mest prisvärda objektiv du kan få till det priset. Skarpt, ljusstarkt och billigt. Ett bra val. /Frode

Beror lite på vad du tänker fota. Men de där är väll ett bra allround objektiv.
Då kan du ju få prova på hur de är att fota med ett fast objektiv också.

Håller med föregående talare att de är prisvärt objektiv

Beror lite på vad du tänker fota. Men de där är väll ett bra allround objektiv.
Då kan du ju få prova på hur de är att fota med ett fast objektiv också.

Håller med föregående talare att de är prisvärt objektiv

Jag vill använda det till fotografering i svagt ljus!

Det får bli detta objektiv!

Jag vill använda det till fotografering i svagt ljus!

För det ändamålet är det ett utmärkt objektiv. Jag tycker dock att 1590 kr är lite i dyraste laget för det objektivet. Jag gav 115 dollar för mitt, visserligen begagnat, men ändå.

Jag ser det dock som just ett specialobjektiv för att fota i dåligt ljus och inte som ett allroundobjektiv.

Jag ser det dock som just ett specialobjektiv för att fota i dåligt ljus och inte som ett allroundobjektiv.

Objektiv med en så kallad normalbrännvidd har ofta använts som allroundobjektiv genom tiderna, så jag håller inte riktigt med dig. 35 mm får nog anses vara en normal på en D7000.

Men visst, en normalzoom 18-105 är ju ännu mer allround.

Per.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar