Annons

nytt objektiv?

Produkter
(logga in för att koppla)

jssia

Medlem
Hej, jag vill köpa ett nytt objektiv till min systemkamera, en sony a300 men jag vet inte vad jag ska köpa?
jag vet att jag vill ha ett teleobjektiv och att det helst ska vara lite biligare.
Funderar lite på Sigma 70-300/4-5,6 DG MI men är det nått att ha?
Jag fotar mest natur bilder så det blir lite tråkigt med att vanligt 18-70 objektiv :)

tyvärr har jag inte nån koll på sony, men svarar ändå.

Vilka typer av bilder vill du ta? Är de dagsbilder i naturen, är de på djur eller annan natur du vill ta?

Lycka till!

Minolta 70-210/4 ( a.k.a. eng Beercan, ty Ofenrohr ) är en gammal hederlig trotjänare som Du kan hitta för strax under 1.500:-. Den kommer att ge Dig det svängrum Du vill ha utan att ruinera Dig. Sigmat har generellt sämre renommé på dyxum.com.

För renordlade naturscenerier, kan Du komplettera med ölburkens babybror 24-50/4 - också ett rasande bra objektiv till rimligt pris. Vill Du överbrygga glappet mellan 50 och 70 mm finns lillebror 35-70/4 - alla tre ur samma designserie. Bra objektiv till rimliga pengar.

Om det räcker med 200 mm istället för 300 så kan jag rekomendera Sonys 55-200 SAM, 55mm funkar bra för porträtt också så jag ahr mycket mer användning av det är objektivet än det Minolta 75-300 jagv använde innan.

Om det räcker med 200 mm istället för 300 så kan jag rekomendera Sonys 55-200 SAM, 55mm funkar bra för porträtt också så jag ahr mycket mer användning av det är objektivet än det Minolta 75-300 jagv använde innan.

Tråden är ca 1 år gammal, är ganska säker på att trådskaparen redan har köpt ett objektiv.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar