Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nytt objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag antar att du fick en normalzoom med din 1000d? I så fall tycker jag inte du skall köpa någon av de där superzoomarna, köp istället Canons egen telezoom 55-250IS som du får för under tretusen kr. Den ger enastående bra kvalitet för pengarna och har roligt omfång, dessutom liten, lätt och ganska välbyggd.Har dessutom en otroligt välfungerade bildstabilisering med upp till fyra steg. De där superzoomarna ger lite luddigare och kontrastlösare resultat, det är priset av att ha så stort omfång, särskilt på så billiga objektiv. Men det är klart, vill du bara ha ett som täcker allt, då är det väl ett sådant som gäller, men jag skulle inte köpa det om jag vore du.

Jag kollade på det där canon först och en kompis vet jag har det. Jag har även provat det. Men när man tittar på dom andra så är det mkt bättre ljuskänslighet, och dom har bättre zoom, samt att du kan ta modellbilder med Sigmas 18-200-3,5-6,3. Sen är ju det här mitt första objektiv och jag är bara 14 år så min budget är ganska begränsad.

Jag kollade på det där canon först och en kompis vet jag har det. Jag har även provat det. Men när man tittar på dom andra så är det mkt bättre ljuskänslighet, och dom har bättre zoom, samt att du kan ta modellbilder med Sigmas 18-200-3,5-6,3. Sen är ju det här mitt första objektiv och jag är bara 14 år så min budget är ganska begränsad.

dpreview.com har just testad Sigma 18-200 och den fick inte direkt några stående ovationer

http://www.dpreview.com/lensreviews/sigma_18-200_3p5-6p3_os_n15/

Om du har begränsad budget, behåll ditt utmärkta EF-S 18-55 IS och vänta med telezoomen till dess du har råd med EF-S 55-250 IS. Om du köper ett sådant beg förlorar du noll kronor då den behåller sitt värde. Köper du Sigman i butik har du förlorat 1000kr så fort du öppnat kartongen.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto