Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nytt objektiv MAX 5k

Produkter
(logga in för att koppla)
Tjena!

Jag ska införskaffa ett nytt objektiv men har inte stor koll på detta så behöver lite tips

Jag har då en Nikon D3300 med kit objektiv, 18-55mm. Då jag är nybörjare så vet ja inte idag vad man kommer fota mest (personer, bilar, natur) Så min fråga är: Ska man skaffa ett bättre allround objektiv, eller köpa två lite billigare för olika ändamål?

Min budget är verkligen MAX 5000:- och ska ja betala det så får det nog vara WOW känsla för objektivet, som det ser ut nu. Jag har funderingar på ett begagnat Sigma 24-70 2.8 objektiv men har inte all koll idag.

Så tips mottages varmt!

Ett Sigma 24-70 verkar onödigt om du inte ska byta kamerahus. Jag röstar på ett 70-300 AF-P:
http://www.dslrbodies.com/lenses/ni...-lens-reviews/nikon-70-300mm-f45-63-af-p.html

Tack för alla svar och tips! Ja har mycket kvar att lära och se vad jag vill fota mest, I know. Men ett lyft från kit objektivet kändes inte helt ointressant, och efter era svar har ja nu fått tag i ett begagnat Nikon 35mm f1.8 och har även hittat min första kurs som kommer starta i september! Efter den finns del 2 av kursen som ja säkerligen kommer anta också

Än en gång, tack för alla svar!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar