Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nytt Namn, Batch, Hjalp!

Produkter
(logga in för att koppla)

Timo Julku

Avslutat medlemskap
Hej.
Snall som man ar sa erbjod jag mig att fixa sa att polaren kunde fa sina bilder online fran deras 3 ariga segeltur.
Nu ar det sa att alla bilder har namn som latt ar runt 20 bokstaver langa om inte mer, med spaces. Inte bra nar man gor hemsidor, det funkar helt enkelt inte.

Till min fraga:

E' det nan av er som kanner till ett sett att ge nytt namn till alla dessa bilder i ett naffs? Det hade vatt helt underbart om det kunde blivit en serie bilder som borjar med typ 0001 osv.
Det hade vatt annu battre om det samtidigt kunde ta bilderna fran under mappar osso...

Tackar odmjukast for alla tips.

Jag har bade mac o pc.

smiles
Timo
 
Tackat tackar tackar...

Hitta natt som hette flash renamer...
Fattar inte hur jag klarat mig utan detta innan, helt otroligt bra, oj oj oj...

Tack igen

:)

Timo
 
Om man ska döpa om en massa filer, och det inte spelar nån roll om alla heter samma sak (utom numret efter) så funkar det i Win XP att bara markera alla filerna, högerklicka och välja "byt namn", sen är det bara skriva in namnet man vill ha..
då döps dom till nåt liknande "bild(1), bild(2) osv osv.. det har då fungerat på hemsidor för mig..

Annars har jag ett program som heter "batch it", den kan döpa om filer, ändra storlek på dom osv....
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.