Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

nytt minneskort

Produkter
(logga in för att koppla)

Tekla_

Ny medlem
Jag ska nu sälja en Panasonic DMC-FX8 till denna har jag ett SecureDigital Card (SD-Card) 1GB.
Jag funderar på att köpa en Konica Minolta Dynax 5D går mitt nuvarande SDkort att använda till Minoltan?

MVH

Hej,

vad jag kan se, har kameran enbart plats för Compact Flash-kort, så du får isf skaffa en CF-SD-adapter för en billig penning. Det som kanske blir lite trist, kan vara om-utifall-att ditt nuvarande SD-kort är av en långsammare typ.
Då kan det kännas seeegt vid flerbildstagning, och möjligen oxo vid urtankning!

Mvh,

/prylnisse

Köpte en CF-SD adapter för att använda till min A200 eftersom jag hade två SD-kort liggande från en IPAQ. Till en början fungerade det bra men efter ett tag slutade korten att fungera i kameran trots att de fungerade i IPAQ'n. Kan eventuelt bero på att korten var ungefär 4 år gamla så det kanske fungerar bättre med nyare SD-kort.

Kan tipsa dig om att Inet.se har snorbilliga minneskort, så kan du köpa dig ett CF istället. Köpte själv ett 1 Gb för 490 spänn och ett 2 Gb kostar 870 spänn!

TwinMos CF Ultra-kort är det.

hastighet

har en följdfråga här... påverkar en adapter hastigheten på kortet? blir ett sd kort slöare om jag sätter in det i en CF adapter alltså?

en till sak

hur är det med kompatibliteten på de där twinmos korten? fungerar det på KM 5d? är det några kort som inte passar till 5d an?

//MVH Philip

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar