Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nytt lågvattenmärke hos Proffskopia

Produkter
(logga in för att koppla)

eatfrog

Aktiv medlem
Jaha, efter två rullar med damm i emulsionen och en ny rulle ivägskickad i måndags så händer detta.
Rullen kommer inte tillbaka.

Måttet är rågat och jag bestämmer mig för att ringa.
Får tala med kundtjänst, som svarar direkt att rullen aldrig kommit in. Postens fel. "Alla rullar som kommer in hit åker ut också". Haha, det var ett lite väl starkt uttalande.

Nåja, då påpekar jag att jag har dessutom fått 2 rullar med damm i emulsionen. Att kvalitén på deras service inte är riktigt så bra som man skulle vilja.
Hon försöker först med att "nej damm i emulsionen kommer inte från oss". Klart det är det, vart skulle det komma ifrån annars.

Gissa vad hon säger då, gissa bara?

Hon blir förbannad, och säger "Hördu jag vet vem du är, jag har dig i min dator.."
En ren och skär hotelse. Jag kan endast tolka det som att jag inte borde skicka in mina rullar till dom i fortsättningen. Kanske det kan hända en "olycka".

Vafan, kanske det är det som redan har hänt.
Oj oj oj, vad jag ångrar mig att jag har 11st framkallningspåsar kvar.

/Henri

Hmm, vilket kundbemötande. Även om hon bara är en människa också, så...

Jag har dock enbart kört digitalt hos dem och det funkar alltid bra. Men nu vet jag att man kanske ska akta sig för att skicka in sina analoga rullar dit.

/ Marcus

Brummelisa skrev:
Hmm, vilket kundbemötande. Även om hon bara är en människa också, så...

Nej helskotta, även fast man är människa får man inte glömma att det är kunder man talar till.
För att driva en lönsam verksamhet så vill man ha kunder, så mycket kunder som möjligt.

I dessa dagar då film går riktigt dåligt som det är, så gör det inte saken bättre att man är riktigt otrevlig mot kunderna.

/Henri

Okej, såhär fortsatte dramat.
Jag mailade Scandinavian Photo och informerade dem om det dåliga bemötandet man fick, och Joakim hos dem ringde genast upp Proffskopia.

Kvinnan som var förbannad på mig tog då åt sig det ännu mer personligt, och ringde upp mig på hemtelefonen och fortsatte skrika på mig (om du läser detta, jag vill inte att du ringer mig igen).
Nu ljög jag tydligen om vad hon sagt och, ja, jag vet inte riktigt vad hon ville få fram förutom att hon var ännu mer förbannad på mig för att jag inte var nöjd.
Jag undrade att är det bara nöjda kunder som får ett trevligt bemötande, och hon informerade om att hon läst vad jag klagat på fotosidan och visste därför om vem jag var, och var förbannad på mig.
Efter att ha fått "tjata lite" (läs: upprepa mig flera gånger att jag ville tala med chefen och hon svarade att det fick jag inte) om att jag ville tala med hennes chef (som tydligen var hennes man) så fick jag göra det, och det var skönt att få tala med någon mer lugn och sansad person.

Efter att ha diskuterat saken så konstaterade vi att det är nog brunalger som hamnat på min Velviarullen som hade ovanligt mycket fläckar.
Det kan jag förstå, det är omöjligt att få 100%ig framkallning på tiotusentals rullar om året.
Jag ville bara informera om det, och få en respons på saken egentligen.
Att inte få nåt svar ÖHT och bli illa bemött bara för att man fått skit på sina rullar är väl inte så det ska gå till?
Också att den försvunna rullen beror på posten, och den kommer förhoppningsvis fram förr eller senare.

Nåja, i slutändan är det inget jag är speciellt förbannad över när det gäller framkallningen (filmerna vi soppar hos oss ser mycket jävligare ut ;), men jag undrar varför en kvinna med så kort stubin hamnar på kundtjänst.
Man kan väl inte bli förbannad på kunder som inte är nöjda, utan man måste försöka reda ut problemet.
Bara för att jag inte orkade ringa vid tidpunkten då jag fick smutsiga rullar så blir jag sämre bemött för att jag tydligen "snackat skit" om "henne" för att det är hennes arbete jag ifrågasätter.
Nej, jag ställer mig ändå i slutändan tveksam till bemötandet och hoppas att Proffskopia löser det.
SÅ personligt kan man inte ta några liter kemikalier, lite silver och gelatin.
"Kunden har alltid rätt", "problem är till för att lösas" etc etc. Det brukar iaf jag försöka ha i åtanke när jag står bakom disken och en missnöjd kund kommer in.

Personerna som jobbar på Proffskopia läser för övrigt trådarna som handlar om dem här på fotosidan, men de har valt att inte besvara kritiken för att de kände att det inte lönar sig.
Jag påpekade att det gör det nog. Vi får se, kanske det dyker upp ett uttalande förr eller senare.

/Henri

eatfrog skrev:
Därför att jag har 11 påsar kvar. :|

/Henri

11 påsar i all ära, vågar du riskera att resten av rullarna ser likadana ut om ens kommer tillbaka?

Förstår din frustration, speciellt med det bemötandet.

mvh

Mattsen skrev:
Själklart skall du kunna lämna tillbaks påsarna om du inte är nöjd. Eller hur - personalen på PK?

Då jag varit nöjd tidigare ska jag ge dom en andra chans.
Och egentligen så finns det inte så många bra alternativ om man vill ha tillbaka rullarna snabbt och kunna skicka iväg dom på ett smidigt sätt.

Lokala labb finns inte här i Norrland ens.

Nåja, det löser nog sig.

/Henri

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar