Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nytt forum

Produkter
(logga in för att koppla)
Jaa, kameradoktorns har ju inte kommit igång ännu.
Fotosidan verkar lite roligare.
hade scandinavian ett forum? Det visste jag inte..
 
picturethis.nu skrev:

hade scandinavian ett forum? Det visste jag inte..
Japp. Men jag tror att de fimpade sitt forum för att de inte ville att folk skulle klaga på Scandinavian. Jag skriver tror, för jag har frågat dem, men inte fått något svar.
Det är ju ett problem om en leverantör har ett forum; de är ju faktiskt partiska. Dessutom hör jag jämt och ständigt hur dåliga Kameradoktorn är, så vi får väl se vad som händer. Själv har jag ingen uppfattning om dem, kollar bara lite i deras butik ibland, men handlar på Madeco;-)
 
jag gillar inte heller kameradoktorn. dom har otrevlig personal, manga okunniga som jobbar dar, allafall tjejerna. ska det vara ett forum sa ska det vara fotosidan.se!
 
Kanske är det så.
Jag tittade in där för två veckor sedan. Blev inte så imponerad. Ingen av personalen tog någon direkt notis av att jag var där. Det syntes kanske att jag är från Göteborg?
 
Viker lite från tråden bara...

Personligen tycker jag dom på Kameradoktorn är lite självsäkra och kaxiga mot oss som gör små inköp. Har flera gånger blivit bemött på ett ganska otrevligt sätt. Fast en del där är riktigt trevliga också.
Tacka vet jag Hollyfoto på Folkungagatan(sthlm), dom är riktigt trevliga, fast dom har ju inte så mycket mörkrumsprodukter.
Men fotosidans forum är det självklara valet före någon leverantör som sätter upp ett forum. Just för att fotosidan är så mycket mer.
 
Det är inte viktigt, men jag måste protestera litet. Jag har alltid upplevt Kameradoktorns folk som ovanligt kunniga och som att de får tag på grejer, även speciella saker, som man behöver. Och för det mesta kvickt. Även när man (jag) ringer här nerifrån Skåne.
Scandinavians folk är ju jättetrevliga att ha att göra med, men jag hör folk klaga på dem också (vilket jag inte heller begriper). Jag tycker att de alltid ställer upp när man behöver något - och även försöker skynda på saker och ting när det krisar.
HUR SOM HELST - ETT OBEROENDE FORUM ÄR GIVETVIS DET BÄSTA. Jag gick in några gånger på Scandinavians forum och blev nästan litet bekymrad - å deras vägnar. För mig kändes en del inlägg osolidariska mot en butik som verkligen brukar försöka lösa problem. Jag förstår att de stängde forumet .
 
Hej allihopa!

Jag är hemskt ledsen att ni alla tycker att vi varit otrevliga eller inte tagit någon notis när ni besökt oss. Jag tar all kritik på fullaste allvar och har meddelat alla anställda om detta.

Vårt diskussionsforum är till för användarna och inte för att vi ska göra reklam för Kameradoktorn. Vi ser det som en kundservice.
Vi har öppnat vårt forum av bl.a. följande skäl:

* Vi vill ge våra kunder och andra intresserade en plats att kunna utbyta idéer och tips med varandra.
* Frågor ställda direkt till oss på Kameradoktorn kommer alla användare till hjälp i motsats till t.ex. telefonsamtal.
* Vi kommer framöver att ha forum där representanter från olika kameratillverkare och leverantörer svarar på frågor direkt från användarna. På så sätt kan vi föra leverantören och slutkund närmare varandra.

Det vore också trevligt om ni som har kritik (eller beröm...) mot/om oss delger oss den i vårt forum eller via mail så att vi kan bättra oss och kunna ge er kunder bättre service i framtiden. En god dialog mellan leverantör och kund är en förutsättning för ett gott samarbete!

Med vänliga hälsningar
Kristofer Lönnå
Kameradoktorn AB
 
Jag har visserligen inte själv varit på Kameradoktorn men varit i kontakt med dem/er några gånger då jag köpt några få rullar Maco IR. De personer jag pratat med har alltid varit kunniga, serviceinriktade och trevliga (trots att jag är en "liten" kund). Med andra ord har absolut inget att klaga på när det gäller Kameradoktorn (och inte heller på Scandinavian Photo för den delen) och kommer garanterat handla hos dem/er igen!

/ Fredrik
 
Jag har ett konto där och jag har svarat lite när jag tyckt att en balans på tips behövs mot alternativa grejor; dvs en motvikt till att de flesta svaren görs av KD-personal.

Har inte så stor erfarenhet av kameradoktorn men jag har handlat lite framkallningskemi där. Mest pga att det har det mesta i hyllorna.
 
Sinuslinus skrev:
Jag har ett konto där och jag har svarat lite när jag tyckt att en balans på tips behövs mot alternativa grejor; dvs en motvikt till att de flesta svaren görs av KD-personal.

Allt eftersom fler medlemmar anmäler sig till vårt forum desto mindre KD-personal blir det som svarar allmänna frågor. Men eftersom vi alla som jobbar på Kameradoktorn är väldigt intresserade av fotografi och allt runt omkring så deltar vi gärna i diskussioner och frågor ändå...

MVH
Kristofer Lönnå
Kameradoktorn AB
 
Kristofer, jag menade inget negativt... Jag tycker inte att ni propagerar överdrivet för era egna grejor.
 
En ofta vansinnig press..

.. kan göra den mest intresserade och omsorgsfulle säljare frustrerad vilket lätt gör att han/hon uppfattas som oengagerad.

Det finns egentligen ingen ursäkt eller orsak som rättfärdigar att kunder får en känsla av att ha blivit nedlåtande behandlade, men icke dessto mindre vågar jag be om en viss förståelse.

Kameradoktorns personal tillhör de mest kunniga och engagerade fotosäljare jag känner till, liksom - vad jag vet - de som arbetar hos våra kollegor/konkurrenter.

Våra säljare arbetar med samtliga olika servicefunktioner, vilket inkluderar uthyrning, yrkesleveranser, postorder, diskförsäljning, finansiering m.m m.m

Vi har diskuterat detta fram och åter och kommit fram till att eftersom alla metoder har sina för- och nackdelar så är detta ändå för oss, och förhoppningsvis våra yrkeskunder, den bästa metoden eftersom kunden kan ha en eller två ordinarie kontakter som kan hjälpa honom / henne med allt.
Den mest framstående nackdelen är nog att kunden i butiken kan få ett intryck av att vi inte gör det vi borde varje gång vi gör något annat än expedierar vid disken, och det är givetvis beklagligt.

Vi menar, och det är en uppfattning som alla säljare hos oss har, att kunden inte stör verksamheten utan i praktiken styr den. Problemet bottnar i att vi har så många olika slags kunder som behöver olika slags service, och vi försöker ge dem alla vad just de behöver.

Jag är, liksom Kristofer, mycket intresserad av att få veta om någon är missnöjd med oss för vi vill gärna rätta till sådant som det är möjligt att påverka.

För övrigt är det naturligtvis glädjande att se att diskussionen även ger oss en och annan ros.

Håkan Mossberg
Kameradoktorn AB

[email protected]
 
Jag har handlat av Kameradoktorn en gång; en begagnad reflektor till en Pro-ringblixt. När jag är i Stockholm brukar jag kika in i butiken, om jag är i centrum alltså. Har pratat med försäljare en gång och han var trevlig och hjälpsam.
Personligen har jag ett normal-bra intryck av K-doktorn, men har hört andra som inte har det. Vad det grundar sig på vet jag inte, men jag är inte främmande från att handla där, om Madeco inte skulle ha det jag söker, vill säga.
 
Som privatkund skulle det vara betydligt trevligare att handla hos Kameradoktorn om varorna i butiken var prismärkta. Det skulle förmodligen lindra belastningen på den hårt pressade personalen också.

Annars är det väl svårt att hitta något negativt att säga om kameradoktorn, tvärtom. Det finns ju knappast något alternativ om man vill ha ett riktigt brett sortiment med papper, kemi och andra saker som är för smala för de flesta andra handlare.
 
Har heller inget ont att säga om Kameradoktorn, är ingen storkund direkt utan det har mest blivit småköp över åren. Dom säljare jag stött på, både kvinnliga och manliga har varit både duktiga och trevliga.
 
Jim har en stor poäng med prismärkningen.
Om ni inte vill/kan fixa det så är ju häften eller liknande inte så svåra att göra som man kan titta i.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.