Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nykomling som vill byta upp sig - hur?

Produkter
(logga in för att koppla)

tintin65

Ny medlem
Hej!

Först och främst, jag är ny här på sidan så var snälla mot mig. :) Ni som frekventerar photography-on-the.net/forum kan ha stött på mig i Performing Arts delen som Shesgotthepic.

I alla fall. Försökte sälja av min Canon 28-105 USM II 3.5-4.5 till en firma. De fick ha den pålån ett tag men kom fram till att deras 400D med kit glugg dög aldeles utmärkt och de behövde ingen bättre glugg.

I samma veva började jag fundera på om jag inte ska ta och byta upp mig. Min original glugg sålde jag av på ebay ganska snabbt. Jag har en gluggsamling jag gillar men 28-105an är lite onödig då jag har en 28-70 2.8 tokina som jag använder mest.

Vad jag är ute efter är en 30D eller 40D hus. Gärna begagnat bara det är i bra skick. Känner någon till var man kan byta in en 350D med manual (engelsk), laddare, batteri, sladdar samt en canon 28-105 3.5-4.5 USM II.

Jag har bott i england i några år så känner inte till fotomarknaden i Sverige längre.

Alla tips mottages tacksamt.

Emma

Ps. Min fotosida: http://www.shesgotthepic.com

Välkommen! Och jag hoppas verkligen att alla är snälla mot dig!

Man får vanligen inte särskilt bra betalt för sin utrustning vid inbyte, möjligen med undantag från de handlare som har höga priser på prylarna du vill köpa...

Prova först med köp- och sälj-sajter. De två största torde väl vara Blocket samt Fotosidans Annonsmarknad. Auktionssajter kan vara lite lurigare, bl.a. pga anonymiteten. Tradera är den största i Sverige. Störst i världen är ju Ebay, men att skicka prylar och pengar till/från något annat land är ännu lurigare.

Det går att få tag i begagnade 30D, men var beredd på att man ofta begär väldigt höga priser, och 40D har ju knappt kommit ut på marknaden ännu, så ifall någon sådan skulle bjudas ut så bör du kolla säljaren extra noga. Läs varningarna på Fotosidans Annonsmarknad!

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto