Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nygammal blixt?

Produkter
(logga in för att koppla)

uberjeppe

Ny medlem
Jag är ute efter en extern blixt att komplettera min Nikon D5100 med. Kommer en sb-20 att fungera på den kameran? Ledtal och annat är inte viktigt utan det är funktionen som är det viktiga. Om den samlade expertisen på forumet inte rekommenderar denna blixt, finns det något annat ni rekommenderar?
 
SB-20 har, såvitt jag vet, en låg synkspänning så den bör fungera på nyare kameror. SB-20 har dessutom ett auto-läge där den använder ett inbyggd fotocell för att mäta blixtljuset så det bör inte vara några problem att få välexponerade bilder även med digitala kameror som inte är TTL-kompatibla med den blixten.
 
nej nej nej köp inte en sån gammal blixt. köp inte nått äldre än en sb-600. visst det fuknar manuellt men vlil du ha nått som funkar på riktigt så...
 
ANNONS