forstheim
Guest
Hej!
Som gröngöling inom fototeknik känns det bra att ha en sådan sida som denna. Jag skulle behöva tips på ett komplett nybörjarpaket..som ändå har potential att ge riktigt högkvalitativa bilder.
Jag vill främst ta stämningsfulla landskapsbilder med favoritmotivet "Skärgårdar". Då jag är total nybörjare och prioriterar själva bilden framför att "pula" med en mängd teknik..så söker jag enkelhet vid kameraval - om nu detta finns att tillgå .
Ett tips som jag tidigare har fått är detta:
* Nikon FM eller Nikon FM2
* Objektiven 28/2.8 50/1.8 och 105/2.5
* Stativ med kulhuvud - gärna med gummifötter
Är detta en lämplig nybörjarutrustning?
Finns det andra alternativ man bör beakta?
Kanske Nikon FM3A?
Om ni känner till vad ovanstående produkter ligger på för priser så tar jag tacksamt emot information...
Bästa hälsningar
Jonas
Som gröngöling inom fototeknik känns det bra att ha en sådan sida som denna. Jag skulle behöva tips på ett komplett nybörjarpaket..som ändå har potential att ge riktigt högkvalitativa bilder.
Jag vill främst ta stämningsfulla landskapsbilder med favoritmotivet "Skärgårdar". Då jag är total nybörjare och prioriterar själva bilden framför att "pula" med en mängd teknik..så söker jag enkelhet vid kameraval - om nu detta finns att tillgå .
Ett tips som jag tidigare har fått är detta:
* Nikon FM eller Nikon FM2
* Objektiven 28/2.8 50/1.8 och 105/2.5
* Stativ med kulhuvud - gärna med gummifötter
Är detta en lämplig nybörjarutrustning?
Finns det andra alternativ man bör beakta?
Kanske Nikon FM3A?
Om ni känner till vad ovanstående produkter ligger på för priser så tar jag tacksamt emot information...
Bästa hälsningar
Jonas